Csúcsévet zárt az Ericsson Magyarország
Fodor István az MTI érdeklődésére elmondta: az Ericsson csúcsévet zárt tavaly. A fix és mobil telekommunikációs megoldások területén piacvezető társaság 1999-ben mintegy 150 ezer mobilkészüléket adott el Magyarországon, s ezzel 27-28 százalékos részesedést ért el ebben a szegmensben. A társaság az elmúlt évben 200 ezer hagyományos telefonvonalat épített ki, amelyeknek 10 százaléka szélessávú, nagy sebességű adatátvitelre is alkalmas ISDN vonal volt.
Az idén az Ericsson vezetői 200-250 ezer hagyományos vonal kiépítését tervezik, ám úgy vélik, hogy ezek 50 százaléka már szélessávú, ISDN, ADSL és később majd ATM vonal lesz. Ezen túlmenően ebben az évben több vezeték nélküli internetes megoldást, így GPRS, WAP és P-MP szolgáltatást is kínálnak a mobilcégeknek. Verseghi-Nagy Miklós, a társaság rendszertervezési igazgatója közölte: az idén Magyarországon is megkezdik üzleti tanácsadói tevékenységüket.
A piac várható fejlődéséről Wágner Tibor, a mobiltelefon-üzletág kelet-európai regionális igazgatója kifejtette: előrejelzésük szerint 2004-ben a világon mintegy 1 milliárd előfizető lesz, s az emberek mintegy 17 százaléka használ majd mobiltelefont. Négy év múlva a mobil-előfizetők száma meghaladja a vezetékes-előfizetők számát, s valószínű, hogy Magyarországon ekkor már a lakosság fele valamelyik mobilszolgáltató ügyfele lesz. Az emberek egyre kevesebb ideig, a közeljövőben már csak 1-2 évig használnak egy-egy készüléket, ezt követően pedig újabb típust vásárolnak. Hozzátette: prognózisuk szerint az idén a régi előfizetők már ugyanannyi vagy több új készüléket vásárolnak, mint ahányat az új előfizetők belépése miatt eladnak a szolgáltatók és a gyártók.
A sajtótájékoztatón Fodor István bejelentette, hogy az Ericsson Magyarországon az idén új értékesítési rendszert alakít ki. Egy olyan új vállalatot alapít, amelyik komplett, úgymond a polcról levehető üzleti és privát kommunikációs rendszereket, telefonközpontokat forgalmaz majd.
Kapcsolódó cikkek
- Új marketing és kommunikációs igazgató az Ericsson Magyarországnál
- A HTCC tavalyi éve: meredek forgalomnövekedés és veszteség
- Tavaly 14 százalékkal nőtt a Dell nyeresége
- TvNetWork: 723 millió forint nyereség 2007-ben
- Ericsson: 17 százalékkal csökkent a profit
- Check Point: rekord negyedéves és éves eredmények
- Távozik az Ericsson-elnök
- Noreg: az idén 500 millió forint bevétel
- Deutsche Telekom: 7 százalékos profitnövekedés a negyedévben
- A Samsung tartja nyereségszintjét
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.