A Google reklámoz a YouTube-on
A Google - attól való félelmében, hogy elveszítheti a látogatók jelentős részét - eddig tartózkodott attól, hogy hirdetésekkel szórja tele az oldalt és a letölthető videókat. Ez a politika megerősítette a YouTube piacvezető helyzetét; a portál több érdeklődőt vonz, mint három riválisa, a MySpace, az AOL és a Yahoo együttvéve, júniusban 51 millióan klikkeltek az oldalra.
A Google mostantól viszont profitálni kíván a beruházásból: több havi tesztelés után szerdától új fajta reklámok jelennek meg a videóklipeken, amely a készítők szerint nem tolakodók, nem teszik próbára a felhasználók türelmét.
A reklámok a képernyő alsó ötödében előugró átlátszó sávban jelennek meg 15 másodperccel a klipek lejátszásának megkezdése után. Az internetező bármikor bezárhatja a reklámsávot, ha azonban rákattint, akkor a nézett film leáll és a reklám lesz megtekinthető. A reklám után folytatódik a klip lejátszása.
A Google csak azokon a felületeken fog ilyen módon reklámozni, amelyeket szerződéses alapon kis és nagy médiavállalatok helyeznek el a YouTube-on. Ezáltal igyekeznek elkerülni a jogvédett anyagok "bereklámozása" miatti esetleges pereket.
A Google a bevételeket megosztja a felületek készítőivel. Azt is tudni, mennyi lesz a reklámok díja, minden ezer megtekintés után 20 dollárt számolnak fel a hirdetőknek. A Google reméli, hogy a projekt sikeres lesz, és egyre több médiacég kíván majd reklámozható sávval megjelenő anyagokat elhelyezni a portálon.
Az internetes videoreklámok forgalma tavaly megkétszereződött és elérte a 775 millió dollárt. Az eMarketer cég becslése szerint ez a piac 2011-re 4,3 milliárd dollárosra fog bővülni.
Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bekerült egy magyar internet szolgáltató kínálatába a Starlink
Magyarországon egy hivatalos Starlink viszonteladó magyarországi képviselőjeként a Vannet Telekommunikációs Kft. kínálja elsőként üzleti ügyfeleknek magyar nyelvű támogatással a Starlink műholdas internetszolgáltatását. A gyors és rövid késleltetésű technológia a rossz internetellátottságú helyeken és másodlagos, backup szolgáltatásként is új perspektívát nyit a cégek számára.
Készülékkedvezménnyel támogatja az iskolakezdést a Vodafone
A Vodafone Magyarország egyedi ajánlattal készül az iskolakezdés időszakára: augusztus 2. és október 3. között a szolgáltató minden új, Gigabit Net csomagra előfizető vagy erre a csomagra váltó, valamint Gigabit Net szerződést meghosszabbító ügyfél számára a vezetékes internet előfizetés mellé 31 500 Ft-os készülékkedvezményt biztosít meghatározott készülékekre. Ebben az időszakban a Vodafone ONE készükékkedvezmény összevonható a Gigabit Net készülékkedvezménnyel, így a Vodafone ONE ügyfelek 52 500 Ft-ot spórolhatnak meg készülékvásárláskor.
Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?
A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.
A Zyxel Networks gyors és megfizethető WiFi 7 opciót mutat be KKV-knak
A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia alapú felhőalapú hálózati megoldások vezető szállítója, piacra dobta az NWA130BE – BE11000 WiFi 7 Triple-Radio NebulaFlex hozzáférési pontot (AP). Mivel a WiFi 7-támogatott eszközök 2024-ben válnak általánossá, az NWA130BE lehetővé teszi a kis- és középvállalkozások (KKV-k) számára, hogy páratlan hálózati sebességet, kapacitást és a lehető legjobb WiFi élményt élvezhessék.
Új korszak jön az 5.5G, a mesterséges intelligencia és a felhő alapú megoldások integrálásával
A küszöbön álló 5.5G-korszak jegyében mutatta be legújabb innovációit és megoldásait a Huawei Technologies az idei Mobil Világkongresszuson. A vállalat várakozásai szerint az 5.5G technológia kereskedelmi forgalmazása már idén elkezdődik, amely lehetővé teszi új alkalmazási területek kiaknázását. A közelgő új, 10 Gigabites mobilszélessáv korszakában a szolgáltatóknak a kiváló minőségű hálózatépítésre kell törekedniük, hogy ki tudják használni az 5.5G technológia nyújtotta új lehetőségeket. A Huawei partnereivel együtt világszerte már több mint 20 városban működött közre 5.5G hálózatok kereskedelmi telepítésében és tesztelésében.