Digitális angolok
A 25-35 év közötti britek között a nők 5 százalékkal több időt töltenek interneten, mint a férfiak; a 65 éves vagy idősebb britek 16 százaléka havonta 42 órát töltenek az interneten, többet bármelyik korcsoportnál; a 11 évesek több mint háromnegyed rendelkezik mobiltelefonnal, tévével és számítógépes játékokkal; a 13-15 évesek 15 százaléka rendelkezik webkamerával, míg a 10 évesek 7 százaléka büszkélkedhet ilyesmivel - idézete a BBC News honlapja a statisztikai tényeket a brit médiahatóság, az Ofcom idei átfogó jelentéséből, amely 330 oldalt tesz ki.
A felmérés során az is kiderült, hogy a gyermekek egyre többet interneteznek és mobiloznak, miközben egyre kevesebbet játszanak videojátékokkal.
A mobiltelefonok legkedveltebb másodlagos alkalmazása a fotózás (41 százalék), ehhez képest a játék (21 százalék), az internetezés (13 százalék) és a rádiózás (10 százalék) jóval elmarad népszerűségben.
A britek egyre ügyesebb aknázzák ki a digitális technika adta kommunikációs lehetőségeket, így például sokan jobban szeretik a digitális felvevőkészülékükre (DVR) rögzített műsorokat nézni, mint DVD-t.
S noha a britek egyre több digitális eszközt alkalmaznak, ez egyre kevesebb pénzükbe kerül. Jelenleg a kommunikációra költött összeg egy családban havonta átlagosan 92,65 font, ez 2005-ben 94,03 font volt.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.