A sikeres középvállalatok többet fektetnek be az informatikába
Az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint a tanulmány a technológiát nemzetközi szinten vizsgálja, mint a kis- és középvállalatok növekedésének eszközét mind a helyi technológiai infrastruktúra, mind az adott technológiai beruházások hatásainak szempontjából.
A tanulmány rávilágít arra a tényre, hogy a technológia alapvető szerepet játszik a kis- és középvállalatok üzleti növekedésének serkentésében.
A felmérés egyik legfőbb megállapítása, hogy az informatika fokozza a versenyképességet. A felmérés válaszadóinak 78 százaléka ugyanis egyetértett azzal a kijelentéssel, hogy informatikai képességeiknek köszönhetően versenyképesebbé váltak, kétharmaduk pedig úgy véli, hogy az informatika révén szervezetük kellően rugalmasan képes válaszolni a piac kihívásaira.
Az is kiderül a tanulmányból, hogy a szoftverek és a tudás ára jelentősen visszafogja a növekedést. A válaszadók szerint ugyanis a mai összetett szervezetek működéséhez szükséges szoftveralkalmazások költsége számottevően korlátozza a növekedési lehetőségeket.
Ehhez hasonló kerékkötő a tehetség magas ára és szűkössége - mind az informatikai személyzet, mind a végfelhasználók szintjén -, illetve a végfelhasználók idegenkedése az új technológiával szemben.
A megkérdezettek több mint fele úgy vélte, hogy vállalatuknál nincs elegendő informatikai szakember, aki ki tudná elégíteni a növekvő igényeket.
A felmérés szerint a közszférában a tudáskezelésre és az adattárházak kialakítására jut a legtöbb pénz, a pénzügyi szolgáltatások és az egészségügy/gyógyszergyártás területén a jogszabályi megfelelőség élvez elsőbbséget, a gyáriparban pedig az ipari létesítményeket és a berendezéseket célozza meg a beruházások zöme.
A felmérést 615 informatikai, pénzügyi és menedzsmenttel foglalkozó felsővezető körében végezték, 10 és 500 millió amerikai dollár bevételt produkáló vállalatoknál.
Az utólagos interjúk Európa, Ázsia és Észak-Amerika húsz kis- és középvállalatának vezető döntéshozóival készültek. A 2007 májusában végzett felmérés kiterjedt a pénzügyi szolgáltatások, fogyasztási cikkek, egészségügy és gyógyszeripar, professzionális szolgáltatások, gyáripar és a közszféra ágazatára.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.