IDC: BI-konferencia Budapesten, Bill Inmon részvételével
Bill Inmon, az üzleti intelligencia (BI) és az adattárházas működés elismert szaktekintélye, az IDC immár hatodik alkalommal megrendezett, éves BI konferenciája alkalmából látogat először Budapestre. A Computerworld Magazin által az „Elmúlt negyven év legnagyobb hatású IT-személyiségei” közé választott, és az „adattárházak atyjaként” emlegetett szakember a rendezvény keretében interaktív szemináriumot tart az adattárházas beruházások megtérüléséről, költségcsökkentő hatásáról, és arra is felkészíti a résztvevőket, miként győzhetik meg cégük vezetőit az üzleti intelligencia előnyeiről.
A „BI mindenkinek: műszerfal minden asztalon” című konferencia előadói között Bill Inmon mellett az IDC elemzői és partnerei, pl. az Oracle és az Information Builders is szerepelnek. A szeptember 25-i rendezvénynek a Novotel Budapest Centrum Hotel ad otthont. Az IDC előrejelzése szerint a BI-szoftverekre és -eszközökre fordított összeg Magyarországon 2007 végére megközelíti a 18 millió dollárt, és ez az összeg – a globális növekedés ütemét meghaladva – mintegy 12 százalékkal fog emelkedni a következő öt évben. A BI vitathatatlan fontosságát felismerve az IDC arra biztatja konferenciája résztvevőit, hogy dolgozzanak ki stratégiai ütemtervet a BI analitikai lehetőségeinek hasznosítására, tűzzenek ki e téren hosszú távú célokat, és mindeközben hozzák ki a maximumot a rendelkezésre álló hasznos eszközökből, pl. a vállalati keresőfunkciókból, az alkalmazásintegrációból, a szolgáltatásorientált architektúrából (SOA), a valós idejű teljesítménymutatókból és a dashboard-megoldásokból.
Bill Inmon, az Inmon Data Systems elnöke, több mint 46 szakkönyv és 650 tárgyi témájú cikk szerzője napjaink legtapasztaltabb adattárház-szakértőinek egyike. Ő a következőképpen látja a mai vállalatok előtt álló legnagyobb kihívást: „A céges adatok több mint 80 százaléka szöveges, strukturálatlan formátumban létezik. Nem kérdés, hogy ezek az anyagok rengeteg adatot tartalmaznak, ám ezek felkutatásában az egyszerű nagyvállalati keresés csupán az első lépés. Az eredményes szöveganalitikához először integrálni kell a szöveges adatokat. Egyébként éppoly reménytelen lesz a keresés, mint megtalálni Bábel tornyát.”
Ehhez és a kinyert adatok hasznosításához kíván segítséget nyújtani az IDC BI-konferenciája. Az idei rendezvény előadásai a méretrugalmas üzleti intelligencia alapjainak kiépítését állítják a középpontba:
Üzleti intelligencia a vállalati teljesítmény szolgálatában – Oracle megközelítés
Az adatok azonnal hasznosítható információvá való átalakítása a következő kihívás az analitikai és BI-megoldások fejlesztésében. Csak a megfelelő technológiák és gyakorlat optimális együttesének birtokában lehet elérni el a teljesítmény fejlődésének következő szintjét, ahol a megfelelő információk olajozottan működő, felhasználókra adaptált csatornákon és eszközökön keresztül, mindig eljutnak a megfelelő személyekhez.
Intelligent Search – az üzleti intelligencia legjava, vállalati keresési képességekkel kiegészítve
Az Info Builders bemutatja, hogy a BI és a nagyvállalati keresési képességek ötvözetével a vállalati szervezet különböző szintjén dolgozó felhasználók valós időben hozzáférhetnek a strukturált és strukturálatlan adatokhoz. Kiderül, miként használják az igazságszolgáltatás, a bankszektor és a gyógyszergyártás szereplői az Intelligent Search alkalmazást az integrált információszolgáltatás és analitika felhasználói szintű megvalósítására a népszerű Google keresőfelületen keresztül.
Bill Inmon workshop: Adattárházak és befektetés megtérülés
Az előadás az adattárház kiépítésének pénzügyi (és egyéb) vonatkozásait vizsgálja, összehasonlítva egymással két olyan vállalatot, amelyek közül az egyik az adattárház-beruházás mellett döntött, a másik pedig elvetette ezt a tervet. Bemutatja, hogyan történik a két esetben az információ integrálása, és miként alakulnak az információszerzés költségei és sebessége.
További információ
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.