Romániai projektjéért kapott díjat az AAM
A folyamatorientált gondolkodásmód diadalát, egyúttal az AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Zrt. újabb nemzetközi sikerét hozta az idei Constantinus díjátadó gála. A tanácsadó vállalat OTP Bank Romániánál véghezvitt projektjét díjazta a szakértői zsűri.
Az AAM ismét komoly sikert ért el az idén Salzburgban megtartott 2007-es Constantinus díjátadó gálán. Az osztrák vezetési és IT tanácsadókat tömörítő UBIT által 5 éve életre hívott megmérettetésen 2006 óta indulhatnak az Ausztrián kívüli székhellyel rendelkező tanácsadó vállalatok is, hogy Európa-szerte sikeresen végrehajtott tanácsadói projektjeiket egymással összemérjék. A nemzetközi pályázatokat értékelő zsűrinek idén sem volt könnyű dolga, hiszen összesen 29 eredményesen zárt európai projekt közül kellett kiválasztani a legjobb hármat.
Az AAM a tavalyi évben egy tisztán EU finanszírozású bulgáriai megbízásával már megszerezte a harmadik helyet. A tanácsadó vállalat idén - egyetlen magyar pályázóként - szintén egy külföldi projektjét mutatta be a nemzetközi szaktekintélyeket felvonultató zsűrinek.
Felgyorsuló hitelek
Az OTP Csoport regionális terjeszkedésének egyik állomásaként 2005-ben vásárolta fel a romániai Robankot. Az OTP Bank Románia néven tovább tevékenykedő pénzintézet ezt követően gyors terjeszkedésbe kezdett, így az elmúlt 2 évben 70 új OTP fiók nyílt Romániában. Ezzel párhuzamosan a bank megkezdte kritikus üzleti folyamatainak újratervezését, melyhez az AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Zrt.-t, illetve annak romániai leányvállalatát választotta partnerérül. Az OTP Bank romániai menedzsmentje a megbízás keretében azt a célt tűzte ki, hogy üzleti folyamatainak újratervezése (BPR) révén folyamatos teljesítménynövelést érjen el.
Az ügyfélvisszajelzéseket kiindulópontként használó, Six Sigma metóduson nyugvó BPR projekt 2006 májusában kezdődött. „Tanácsadói tevékenységünk során öt, a bank sikerességet alapvetően meghatározó folyamatot építettünk fel újra annak érdekében, hogy ez az eredményességben gyakorlatilag azonnal megmutatkozzon, s megfelelő alapot teremtsen a további dinamikus növekedéshez” – mondta Dobozi Sándor, az AAM romániai leányvállalatának vezetője.
A projekt sikerét az ügyfélnél elért konkrét - például a hitelbírálati idő jelentős csökkenésében megmutatkozó - eredmények alapján az idei Constantinus díjátadón is elismerték. A nemzetközi mezőnyben a tanácsadó vállalat e projektjével kivívta a szakértő zsűri elismerését, és ismét megszerezte a harmadik helyet.
Az AAM 2004 óta dolgozik szervezetten, célzottan külföldön. Az elmúlt évek során a vállalat romániai üzleti tevékenysége olyannyira intenzívvé vált, hogy 2006 januárjában itt alakította meg első külképviseletét.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.