Hat szakértő képviseli Magyarországot a Regionális Microsoft MVP Nyílt Napokon
Jelenleg is zajlik a Microsoft szeptember 23-án kezdődött kétnapos Regionális Microsoft MVP Nyílt Napok elnevezésű konferenciája Dubrovnikban. Több mint 70 MVP (Most Valuable Professional – szabad fordításban: Legértékesebb független szakértő) érkezett Kelet-Közép-Európa 15 országából az eseményre, amelyen megismerkedhetnek a legújabb technológiákkal és találkozhatnak a Microsoft vezetőivel. A rendezvényen részt vesz Sean O'Driscoll, a Microsoft Customer Support Services ügyvezető igazgatója, Davor Majetić, a Microsoft Horvátország ügyvezető igazgatója és a regionális MVP Program csapata.
Az MVP-k olyan szakértők, akik önként segítenek világszerte a szakmai közösségeknek azáltal, hogy saját tudásukat osztják meg többek között technikai előadások, cikkek illetve szakmai segítségnyújtás formájában. „Minden évben kitüntetjük az MVP címmel azokat, akik kimagasló eredményt mutattak fel saját szakterületükön. Nagy örömömre szolgál, hogy az erre érdemes szakemberek köre tovább bővült: idén már 20 magyar MVP-t tüntettünk ki. Az MVP-k jelentős része újra és újra érdemesnek bizonyul a címre - sőt, sokan az előző év teljesítményét is túlszárnyalják, és hihetetlen módon inspirálják a szakmai közösségeket rátermettségükkel és szakmai tudásukkal. Hatalmas segítség számunkra és a magyar informatikusok számára is, hogy a TechNet Fórumon legjobb tudásuk szerint válaszolnak minden felmerülő szakmai kérdésre, és előadóként is bármikor számíthatunk rájuk” – mondta el Budai Péter, a Microsoft Magyarország szakmai és MVP programjainak vezetője.
A rendezvény két napja alatt a résztvevők betekintést nyerhetnek a Microsoft jövőbeni elképzeléseibe, és azonnal vissza is jelezhetnek, hogy az általuk fontosnak tartott problémákat a Microsoft mielőbb meg tudja oldani. Az esemény remek alkalom arra is, hogy a helyi közösségek egymással párbeszédet folytassanak, visszajelzéseket gyűjtsenek, személyes kapcsolatokat alakítsanak ki, és megvitassák, hogyan tegyék folyamatossá a kapcsolatot más, tőlük távol élő szakértőkkel.
„Az MVP program elsősorban a kiaknázhatatlannak tűnő szakmai lehetőségek és közösségi élmények miatt vonzó. Emellett egy komoly szakember respektálja azt a nagyon intenzív érdeklődést illetve visszajelzési igényt is, amely a Microsoft részéről érkezik az MVP-k felé, a szoftverpaletta szinte minden terméke kapcsán. Ez vonatkozik az aktuálisan piacon levő szoftverek mellett a tervezett vagy béta állapotban működőkre egyaránt. Emellett a belső információk, az MVP-k képzéséhez, fejlődéséhez szükséges források biztosítása, és a különböző konferenciák, összejövetelek is fontos tételnek számítanak az előnyök listáján. Egy pontosan ilyen szakmai/közösségi konferencián veszünk jelenleg részt, ahol a régió közel 70 MVP-jével találkozhatunk, ebben az évben Moszkva és Redmond után Dubrovnikban immár harmadszor. Ez pedig mindenféle szempontból hasznos és kellemes időtöltés” - mondta el Gál Tamás, aki már több éve MVP, jelenleg ISA Server kategóriában.
- A Microsoft a ’90-es évek elején indította el MVP Programját, amelynek célja, hogy megtalálja azokat az embereket, akik időt és jelentős technológiai kísérletezést nem sajnálva különböző fórumokon nyújtottak segítséget a felhasználóknak. Az MVP-ket több száz online és offline technikai közösség, többek között a Microsoft publikus newsgroupjai, fórumok, felhasználói csoportok és iparági konferenciák számára nyújtott kivételes segítségért jutalmazza a Microsoft.
- Kelet-Közép-Európában 2002-ben indult el az MVP Program, amely egyre több országot és technológiát ölel fel. Jelenleg a közép-kelet-európai régióban 214 MVP-t jutalmazott a Microsoft. Világszerte 90 országban, 30 nyelvterületen összesen több mint 4000 MVP tevékenykedik.
A Microsoft MVP Programjáról és az idei eseményről
A Microsoft technológiai közösségeiről bővebben
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.