IDC Business Intelligence Roadshow 2007 Budapesten
"BI mindenkinek: műszerfal minden asztalon" mottóval szeptember 25-én, Budapesten rendezte meg Business Intelligence Roadshow 2007 magyarországi konferenciáját az IDC. A mintegy 110 résztvevő a félnapos rendezvényen három előadást, egy workshopot és egy kerekasztal-beszélgetést hallgatott meg. A BI nagyágyúi közül mindössze az Oracle és az Information Builders képviseltette magát előadással, hiányzott ezúttal az SAS, Cognos, IBM, SAP, Microsoft, Sybase stb.
Thomas Vavra, az IDC CMA-régiós kutatási igazgatója "Átható Bi - Az intelligens világ kiterjesztése" című előadásában kifejtette, tíz éven belül az üzletiintelligencia-megoldások (BI) éppoly fontosak lesznek a versenykörnyezetben működő szervezetek számára, mint napjainkban a PC-hálózatok. Nemcsak az üzleti világban lesznek mindenütt jelen, hanem a vállalati szervezeten belül is. Az e-mailezéstől és archiválástól kezdve a folyamatokon át az üzleti tranzakciókig, a BI ilyen vagy olyan módon a működés szinte minden területére hatást gyakorol. A BI világpiac 2006-ban 18,4 milliárd dollár nagyságú volt, Magyarországon ugyanebben az időszakban 45%-os volt a BI alkalmazások növekedése. Kiemelte: a sikeres BI-bevezetéshez fontos, hogya vállalatnál az üzleti világot jól ismerő, felsőszintű vezetőként foglalkoztatott, ám külön kijelölt BI-felelős vezesse a bevezetést. Hangsúlyozta, a BI bevezetését kisebb lépésekben, módszeresen szabad csak elvégezni. Ugyanakkor a bevezetés sikere szempontjából a vállalati informatikának és üzleti oldalnak egyensúlyban kell lenni.
Etienne Villarrd, az Oracle EMEA térségért felelős termékmenedzsere a BI és az EPM (Enterprise Performance MÍanagement) gyorsuló konvergenciájáról beszélt. Dave Watson, az Information Builders cég EMEA térségért felelős értékesítési alelnöke előadásának az "Intelligens keresés - az üzleti intelligencia és a vállalati keresőmotorok összekapcsolása" címet adta. A vállalat felmérése szerint a BI-t telepített vállalatok belső embereinek 10%-a használja rendszeresen a rendszert, a belső vállalati információknak átlagosan 20%-a kerül ezekbe a rendszerekbe. Bemutatta, hogy a Google az összes vállalati rendszerrel képes együttműködni, ám az alkalmazó cégen belül magas szintű keresési/kutatási rendszert kell hozzá felépíteni, működtetni. Beszélt továbbá az Apache Lucene nyílt forráskódú keresőgépéről is.
A BI jövőjének illusztrálására egy világhírű BI-gurut is meghívtak, hogy ismertesse a BI-megoldások hatásait, a nagyvállalati szintű keresési lehetőségeket és az üzleti működés átalakulásának kérdéseit. Az amerikai Bill Inmon, aki saját vállalatának, az Inmon Data Systemsnek az elnöke, nem más, mint az adattárházak kitalálója, atyja. A Corporate Information Factory és a Government Information Factory adattárház-modellek megalkotója, 46 könyv és több mint 650 cikk szerzője az adattárházak építésének, használatának és karbantartásának témakörében. Magyarország az ötvenedik ország, ahol adattárház témában megfordul. Néhány kijelentést idézzük:
- nem makro-, hanem mikroszinten lehet bebizonyítani, hogy a vállalati adattárház beruházások megérik a pénzüket,
- nem technikai adatokkal kell a vállaéati vezetőket meggyőzni az adattárház-beruházás jelentőségéről, hasznáról,
- a visszamenő időre szóló sok és sokféle jelentéshez érdemes adattárházat kiépíteni és fenntartani;
- az adattárházat üzemeltető vállalatnál minden újabb elemzés elkészítése viszonylag olcsó és időben gyorsan történik,
- az adattárházzal a vállalati adatok egységesítése is megtörténik;
- további adattárházelőnyök: adatintegráció, egységes és integrált vállalati ügyfél- és adatdefiníció;
- az adattárház kiváló megoldás arra, hogy a vállalati hisztorikus (5-10 év) tényadatokat biztonságosan, könnyen vissszakereshető módon tárolják.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.