Google vs. Microsoft: meghallgatás a DoubleClick felvásárlásról Washingtonban
A DoubleClick az amerikai online reklámpiac vezető szereplője, míg a felvásárlásra készülő Google szintén az elsők között van a szektorban. Így állhatott elő az az elsőre meglepő helyzet, hogy az évek óta trösztellenes beadványokkal és eljárásokkal bombázott Microsoft trösztellenes ellenvéleményének ad hangot a washingtoni testület előtt. Brad Smith, a vállalat vezető jogásza szerint fel kell tenni két kérdést a tervezett üzlettel kapcsolatban, az egyik, hogy vajon milyen gazdasági hatásokra, a másik, hogy milyen személyiségi jogi és piacszűkítő hatásokkal kell számolni a frigy létrejöttének esetén. Smith szerint a két legfőbb online reklámforma közül az egyikben, a keresésekre épülő változatban a Google máris túlnyomó résszel piacvezető, a szektor 70 százalékát birtokolja AdWords rendszerén keresztül. Mivel a vállalat és a DoubleClick a két legfontosabb versenyző a másik területen, a hagyományos online reklámok piacán, a Google 80 százalékot meghaladó, veszélyesen magas részesedést szerezhet itt is, ebből a pozícióból nem nehéz a megmaradt konkurenciát letörni, és utána magasabb árakat diktálni. Mivel az ilyen reklámok a hatékonyság érdekében egyre célzottabbak, egyben több adatot is gyűjtenek a felhasználókról, ami személyiségi jogi kérdéseket vet fel. Nem nehéz kitalálni, hogy mindeközben a David Drummond, a Google vezető jogásza a fennmaradó konkurencia erejére hívja fel a figyelmet, és a gondos adatkezelésről beszél a szenátoroknak. A tét hatalmas, a szenátus ugyanis még nem bólintott rá a 3,1 milliárd dolláros szerződésre, és jogában áll meghiusítani a felvásárlást.