OWAY.hu: megbízható üzleti kapcsolatok hálója
Több mint féléves fejlesztés és egy rövid, zártkörű próbaidőszak után október 8-án elérhetővé vált a magyar vállalkozásokat megcélzó új, magyar üzleti közösségi portál, ahol az ingyenes regisztrációt követően a cégek információt cserélhetnek, referenciát szerezhetnek üzleti partnereikről, sőt osztályozhatják azok szolgáltatásait. Az OWAY létrehozásának alapgondolata a személyes ajánlásokon keresztüli kapcsolatfelvétel üzleti célú megvalósítása volt úgy, hogy a cégek partneri hálózatának kiadása nélkül adjon referenciát és információkat. Csáki Zoltán az OWAY alapítója, korábbi cégvezetői tapasztalatai, valamint az Informatikai Vállalkozások Szövetségének kis- és közepes vállalkozásokért felelős alelnökeként számos más cégvezetővel történt beszélgetése kapcsán jutott arra a felismerése, hogy szükség van egy olyan megoldásra, amellyel a vállalkozások kiszűrhetik maguk közül a megbízhatatlan szakmai és pénzügyi háttérrel és rendelkező cégeket.
Az OWAY legfontosabb célja, hogy a vállalatok egymás közti partneri bizalomerősítő eszközeként szolgáljon, másodsorban pedig a kkv-k megrendelőinek számító nagyvállalatok, partnerek, biztosítók, bankok, pénzügyi szolgáltatók olyan terévé válhat, ahol célzottan, működési területük szerint tudják a vállalkozásokat megszólítani.
Az OWAY klasszikus web 2.0 közösségi oldal abban az értelemben, hogy a felhasználói közösség tudására és közreműködésére építve igyekszik információt szolgáltatni a tagoknak a lehető legmegbízhatóbb és legalkalmasabb partner megtalálásában. A meglévő közösségi site-okkal ellentétben az OWAY üzleti partneri hálózatában nem látható az adott vállalat kapcsolatrendszere, így a partnerek, beszállítók „levadászásának” veszélye nem áll fenn. A rendszer lényege éppen az, hogy ha egy vállalat új céggel szeretne együttműködni, vagy egy meglévő kapcsolatáról szeretne más partnereitől további információt szerezni, akkor csak a leinformálandó cég és a közös ismerősök halmazát mutatja meg.
Az OWAY-re meghívóval és nyílt regisztrációval egyaránt be lehet kapcsolódni. Természetes személy, magánember az OWAY-re nem regisztrálhat, kizárólag csak vállalkozás. A regisztrációt a cég vezetője vagy megbízott adminisztrátora tudja elvégezni, a céges alapadatok megadásával. A céges adatok valódiságát a tervek szerint a rendszer üzemeltetői ellenőrzik. A cégen belül akár minden munkatárs regisztrálása is lehetséges. Így a különböző vállalati területek, mint a pénzügy, logisztika, kereskedelem, marketing stb. partnerei egyaránt megjelenjenek az adott cég kapcsolati hálójában, ami a cégen belüli „közös tudás” kihasználását segíti elő.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.