HTCC: befejeződött a Tele2 hazai üzletrészének felvásárlása

Takács Zsolt, 2007. október 18. 17:57

A szolgáltatásait Invitel márka alatt nyújtó Hungarian Telephone and Cable Corp. (HTCC) alternatív telekommunikációs szolgáltató 2007 júliusában állapodott meg a svédországi székhelyű Tele2 magyarországi üzletének megvásárlásáról. A Gazdasági Verseny Hivatal ez év októberi, az ügyletet jóváhagyó döntését követően a HTCC a mai napon sikeresen lezárta a tranzakciót. A Tele2 Magyarország a közeljövőben különálló vállalatként működik tovább.

A Tele2 Magyarország vételára 4 millió eurós (megközelítőleg 5.7 millió dollár) cégértéken alapul és készpénzben került kifizetésre. A megegyezés szerint a vételárat a Tele2 Magyarországnak a tranzakció lezárásakor kalkulált nettó tartozásai és nettó forgótőke állománya összegével korrigálták. A HTCC így már több mint 1 millió ügyfelet szolgál ki Magyarországon. Az újonnan szerzett előfizetői bázis számára további, a Tele2 által eddig nem nyújtott szolgáltatások, különösen a DSL szélessávú internet is könnyen hozzáférhetők lesznek. A Tele2 a közeljövőben egyelőre a csoporttól különállóan, továbbra is Tele2 néven működik majd. A HTCC csoport célja ebben az esetben is a folyamatok teljes integrációja, így a Tele2 név belátható időn belül eltűnik, a szolgáltatások pedig Invitel márkanév alatt lesznek majd elérhetőek. A Tele2 Magyarország 2006-os árbevétele 10.7 milliárd forint (megközelítőleg 61 millió dollár).

A felvásárlás lezárását kommentálva, a HTCC elnök-vezérigazgatója, Martin Lea a következőket mondta: „Nagy örömünkre szolgál bejelenteni, hogy a Tele2 Magyarország felvásárlása tovább erősíti pozíciónkat a magyar vezetékes távközlési piacon. Az akvizíció összhangban van stratégiánkkal, amely szerint a továbbiakban is nyitottak vagyunk hasonló, a HTCC részvényesei számára értéket hozó lépésekre a magyar és romániai piacokon.”

Kulcsszavak: Invitel HTCC Tele2

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01