Morális problémák a virtuális világok körül
A világ 23 országából érkezett, több mint 400 résztvevő olyan, elsősorban gyerekjátékokra épülő virtuális világokról cserélte ki gondolatait, mint a Webkinz, a Funkeys, BarbieGirls vagy a TyGirlz.
"Teljesen biztosak vagyunk abban, hogy ez a legjobb, amit a fiataloknak ajánlhatunk? Tényleg azt akarjuk, hogy csupán fogyasztóként gondoljanak magukra?" - adott hangot félelmének Sir David Puttnam, a politikai szerepet vállalt filmrendező a négynapos Virtual Worlds Forumon.
Az Oscar-díjas filmszakember úgy vélte, a játékközpontú digitális világok hamis értékeket sugallnak, és károsan befolyásolják a legifjabb nemzedék társadalmi beilleszkedését. Szerinte a virtuális világoknak kulturális értékeket is kellene közvetíteniük, és nem csak afféle online bevásárlóközpontként kellene funkcionálniuk - idézte a felszólalást a BBC internetes hírszolgálata.
A virtuális világok forgalmazóinak képviselői azonban úgy érveltek, hogy azért célozták meg a digitális univerzumokkal a gyerekeket, mert számukra azok sokkal természetesebbek, mint szüleiknek. Szerintük ideje belátni, hogy ez már a mindennapok része, "csupán a felnőttek generációja hívja ezt virtuális világnak és veszi körül misztikummal".
Mark Hansen, a Lego Universum üzleti igazgatója Lord Puttnamnak adott válaszában egyenesen azt állította, hogy a gyerekek igenis eléggé talpraesettek ahhoz, hogy átlássák egy virtuális világ etikai elveit.
Kapcsolódó cikkek
- Simjeid ezúttal egy lakatlan szigeten próbálhatnak meg életben maradni és boldogulni
- Silvernet az ezüstkorúaknak
- 150 ezer Classmate PC laptopot adott el Líbiának az Intel és a MS
- Már 200 dollár a "százdolláros" laptop, Uruguay az első hivatalos megrendelő
- Futball világsztárok mint akcióhősök
- Hétéves a Sony PS2
- Stressz-csökkentő online mosoly-játék
- Acme: ideális játék PC
- A Microsoft küldöttségét fogadták a román informatikai tárca vezetői
- Az új technológiák új piaci lehetőségeket jelentenek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.