Az amerikai felnőttek közel 80 százaléka internetezik
Az amerikai felnőttek közel 80 százaléka, 178 millió ember rendszeresen internetezik - derült ki a Harris Poll cég friss felméréséből. Az Egyesült Államok felnőtt lakosságának internetező szegmense hetente átlagosan 11 órát szörfözik a világhálón.
Mint Regina Corso, a Harris Poll igazgatója elmondta, az internetező felnőttek aránya 2000 óta folyamatosan növekszik. Hét éve még csak 57 százalék lépett az elektronikus világsztrádára, tavaly már 77 százalék. Az első ilyen jellegű felmérést a Harris Interactive piackutató cég végezte 1995-ben: akkor még csak a felnőttek 9 százaléka, vagyis mintegy 17,5 millió ember internezett. Az amerikaiak döntően otthon és munkahelyükön kapcsolódnak a világhálóra, de a válaszolók csaknem egyharmada más helyet keres.
Regina Corso szerint csak idő kérdése, és az internetező lakosság aránya eléri a 100 százalékot. Megemlítette, hogy az internetezők 9 százaléka 65 éves vagy idősebb, s ez az arány nem sokkal marad el ennek a korcsoportnak a társadalombeli 16 százalékos arányától.
A Harris Poll vezetője szerint a fő kérdés hamarosan már nem az lesz, hogy a lakosság mekkora hányada internetezik, hanem hogy hányan használnak ehhez valamilyen kézi készüléket a hagyományos laptop vagy asztali számítógép helyett.
Kapcsolódó cikkek
- Új felsőoktatási tankönyv az információs társadalomról
- Megújult az INFINIT
- Morális problémák a virtuális világok körül
- Silvernet az ezüstkorúaknak
- 150 ezer Classmate PC laptopot adott el Líbiának az Intel és a MS
- Már 200 dollár a "százdolláros" laptop, Uruguay az első hivatalos megrendelő
- A Microsoft küldöttségét fogadták a román informatikai tárca vezetői
- Az új technológiák új piaci lehetőségeket jelentenek
- Távmunkaházat adtak át Örkényben
- Digitális világkönyvtár
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.