Morális problémák a virtuális világok körül
A világ 23 országából érkezett, több mint 400 résztvevő olyan, elsősorban gyerekjátékokra épülő virtuális világokról cserélte ki gondolatait, mint a Webkinz, a Funkeys, BarbieGirls vagy a TyGirlz.
"Teljesen biztosak vagyunk abban, hogy ez a legjobb, amit a fiataloknak ajánlhatunk? Tényleg azt akarjuk, hogy csupán fogyasztóként gondoljanak magukra?" - adott hangot félelmének Sir David Puttnam, a politikai szerepet vállalt filmrendező a négynapos Virtual Worlds Forumon.
Az Oscar-díjas filmszakember úgy vélte, a játékközpontú digitális világok hamis értékeket sugallnak, és károsan befolyásolják a legifjabb nemzedék társadalmi beilleszkedését. Szerinte a virtuális világoknak kulturális értékeket is kellene közvetíteniük, és nem csak afféle online bevásárlóközpontként kellene funkcionálniuk - idézte a felszólalást a BBC internetes hírszolgálata.
A virtuális világok forgalmazóinak képviselői azonban úgy érveltek, hogy azért célozták meg a digitális univerzumokkal a gyerekeket, mert számukra azok sokkal természetesebbek, mint szüleiknek. Szerintük ideje belátni, hogy ez már a mindennapok része, "csupán a felnőttek generációja hívja ezt virtuális világnak és veszi körül misztikummal".
Mark Hansen, a Lego Universum üzleti igazgatója Lord Puttnamnak adott válaszában egyenesen azt állította, hogy a gyerekek igenis eléggé talpraesettek ahhoz, hogy átlássák egy virtuális világ etikai elveit.
Kapcsolódó cikkek
- Simjeid ezúttal egy lakatlan szigeten próbálhatnak meg életben maradni és boldogulni
- Silvernet az ezüstkorúaknak
- 150 ezer Classmate PC laptopot adott el Líbiának az Intel és a MS
- Már 200 dollár a "százdolláros" laptop, Uruguay az első hivatalos megrendelő
- Futball világsztárok mint akcióhősök
- Hétéves a Sony PS2
- Stressz-csökkentő online mosoly-játék
- Acme: ideális játék PC
- A Microsoft küldöttségét fogadták a román informatikai tárca vezetői
- Az új technológiák új piaci lehetőségeket jelentenek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.