CapGemini harmadik negyedév: 11 százalékkal nőtt a bevétel

MTI Sajtóadatbank, 2007. november 8. 10:25

Az információs technológiai és vezetői tanácsadás területén Európában piacvezető francia CapGemini szerdán 2,088 milliárd eurós bevételt jelentett a harmadik negyedévről, 11 százalékkal többet a tavalyi harmadik negyedévi 1,881 milliárdnál.

Szervesen, azaz változatlan valutaárfolyamokkal és azonos csoportösszetételre számolva, 6,2 százalékkal nőtt a bevétel. Mindkét ütem csökkent az első félévihez képest, tükrözve a világgazdasági növekedés valamelyes lassulását.

Továbbra is jól fejlődött a kiszervezések szerzése - vállalatok részére funkcionális feladatok végzése állandó jelleggel -, ebben az üzletágban az új szerződések értéke, 675 millió euró, 66 százalékkal több volt az egy évvel korábbinál, miközben az összes új szolgáltatási szerződés értéke 23 százalékkal 1,972 milliárd euróra nőtt. Mindazonáltal a megrendelőknél kiszervezett tevékenységekből csak 1 százalékkal nőtt a bevétel szervesen. A technológiai szolgáltatásokból szervesen 9 százalékkal nőtt a bevétel.

Erre az évre 9 százalékos szerves bevétel-növekedést várnak a cégnél.

  •  


Az első félévben a CapGemini 168 millió eurós adózott eredményt ért el, 136,6 százalékkal többet a tavalyi első félévi 71 milliónál. Az üzemi eredmény 64,7 százalékkal 229 millió euróra emelkedett 139 millióhoz képest.

A bevétel, 4,397 milliárd euró, 16,2 százalékkal meghaladta a tavalyi első félévi 3,784 milliárdot. Szervesen, azaz változatlan valutaárfolyamokkal és azonos csoportösszetételre számolva, 11,5 százalékkal nőtt a bevétel.

Erőteljesen fejlődött a kiszervezések szerzése - vállalatok részére funkcionális feladatok végzése állandó jelleggel -, ebből származott 1,203 milliárd eurónyi bevétel, szervesen 13 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A technológiai szolgáltatásokból szervesen 15,4 százalékkal nőtt a bevétel.
 

  •  


Tavaly a CapGemini 293 millió euróra növelte az adózott eredményét a 2005-ös 141 millióról. Az üzletmenet a második félévben jelentősen felgyorsult az általánosan erős gazdasági növekedésnek és a vállalati funkcionális tevékenységek szaporodó kiszervezésének köszönhetően: az adózott eredmény 222 millió euróra ugrott az első félévi 71 millióról.

Tavaly az üzemi eredmény 334 millió euróra nőtt a 2005-ös 214 millióról, az aránya 6,8 százalékra javult 3,2 százalékról.

A bevétel 7,7 milliárd euróra gyarapodott 6,954 milliárdról.

A cég 2004-ben még 359 millió eurós veszteséget szenvedett adó után, a 2003-as, 197 millió eurós hiány után.

A 2005-re elért fordulathoz átalakították a veszteséges észak-amerikai tevékenységet, és szorgalmasabban keresték a világ nagy vállalatainak kiszervezési megbízásait, informatikai feladatok folyamatos végzésére. A CapGemini tevékenységének egyharmada zajlik az Egyesült Államokban, mióta 2000-ben megvette az Ernst & Young megfelelő részlegét.
 

  •  


A CapGemini Magyarországon 1994. májusban kezdte meg működését, a T-Com (akkor még Matáv) ügyfélszolgálati és számlázási rendszerét alakította újjá, majd a rendszert kiterjesztették a regionális igazgatóságokra is. Ügyfélköre később a Pannon GSM-mel bővült.

Kulcsszavak: +mérleg Cap Gemini

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01