GVH-elemzés a hazai hírközléspiaci verseny alakulásáról
Az MTI-hez szerdán eljuttatott közlemény szerint a GVH az elektronikus hírközlési piacokon jelentkező összefonódásokat is az innovációra figyelemmel kívánja értékelni. A cél az, hogy a felmerülő esetleges versenyhátrányok kiküszöbölésére az érintett piaci szereplők közreműködése mellett, a hosszú távon fenntartható és fogyasztói jólétet maximalizáló hatásos versenyt biztosító kötelezettségek előírása révén kerüljön sor - hangsúlyozza a közlemény.
A GVH álláspontja szerint a versenyben eszközölt befektetések védelmében az elektronikus hírközlési hálózatokhoz való hozzáférés biztosítása alól egy bizonyos megtérülési ideig mentesség biztosítható. A versenyjogi befektetés-védelemmel érintett piacok meghatározásánál a GVH figyelemmel lesz arra, hogy a szabályozó hatóság mely piacokat minősít feltörekvőnek.
A GVH legutóbb nyolc éve készített az elektronikus hírközlést érintő átfogó versenypolitikai elemzést. A 2002-es piacnyitás eredményeként az elektronikus hírközlési piac - távközlés, média, informatika - a verseny kedvező alakulása miatt újabb fordulóponthoz érkezett, ezért készült az újabb elemzés, amelyben már a liberalizáció során szerzett tapasztalatok birtokában nyilvánít véleményt a GVH az elektronikus hírközléspiaci verseny és szabályozás alakulásáról.
A versenypolitikai állásfoglalások alapjául szolgáló elemzések a 2002-es piacnyitással kezdődnek. A tanulmány részletesen elemzi a versenyjog és a szektorspecifikus hírközlés-szabályozás viszonyát a hírközlési piacon eljáró két hatóság, a Nemzeti Hírközlési Hatóság és a GVH eljárásainak fényében is. A tanulmány bemutatja a versenyhatóság elektronikus hírközlési piacokkal kapcsolatos jogalkalmazási gyakorlatának alapjait.
Kapcsolódó cikkek
- Hálózat TV: jövőre már kódolják az adást
- Később jelenik meg a digitális televíziós és rádiós pályázat
- Külföldi szakértők szerint az ingyenesen terjesztett csatornák a digitális átállás húzóágazatai
- Önszabályozó ajánlás a hűségszerződésekről
- Miért nem jönnek a fapados mobil-szolgáltatók?
- Százezerrel több mobil-előfizető augusztusban
- NHH: cél a felhasználók minél jobb tájékoztatása
- Az első félévben 15 százalékkal nőtt a szélessávú előfizetések száma
- Félévben maximalizálnák a hírközlési szolgáltatók hűségszerződéseit
- Az NHH tovább erősíti az infrastruktúra alapú versenyt
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az eMAG és a Rejoy elindítja az Easy Buyback programot
Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt is beforgathatják új okostelefonjuk megvásárlásába.
Ünnepeld a futball életérzését csevegés közben és nyerj te is a Viberen
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és a hangalapú kommunikáció globális piacvezetője minden igazi futballrajongót meghív, hogy vegyenek részt interaktív tippjátékában, amely még közelebb hozza a barátokat, családtagokat és kollégákat az eseményekhez.
Stúdió kaliberű portréfotózási képességekkel érkezik a HONOR 200 termékcsalád
A HONOR, Európa leggyorsabban növekvő okostelefon-márkája ma a párizsi Hipódromo de París-Longchamp helyszínén egy látványos rendezvényen mutatta be a HONOR 200 termékcsaládot. Az eseményen – amelyen több mint 800 európai újságíró és partner vett részt – a vállalat megerősítette, hogy a HONOR 200-as széria Magyarországra is érkezik. Ezzel együtt most először lesz kapható a régióban és az országban a HONOR 200 és a HONOR 200 Pro.
Az érettségire való felkészülésben is jól jöhetnek az okostelefonok
Az emelt szintű szobeli érettségik már nagyban zajlanak, alig két hét múlva pedig a középszintűek is elkezdődnek. A diákok számára fontos, hogy koncentráljanak, összeszedjék gondolataikat, és rendezetté tegyék hétköznapjaikat az ideális felkészüléshez. A HONOR által ajánlott alkalmazások pontosan ebben segítenek.
Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést
Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól.