35 milliós bírság az UPC-nek megtévesztő reklámokért
Távközlési szolgáltató büntetéséről tájékoztatta ma szerkesztőségünket a Gazdasági Versenyhivatal. A GVH megállapította, kábeltelevíziós és telefonszolgáltatása együttes igénybevételéről közzétett reklámjaival megtévesztette fogyasztóit a UPC Magyarország Telekommunikációs Kft.
A versenyhatóság ez év májusában indított eljárást a UPC Kft. ellen, azt gyanítva, hogy a vállalkozás a telefon díjáról, valamint a szolgáltatáshoz kapcsolódó hűségnyilatkozatról hiányos tájékoztatást adott közre. Akciói során a UPC a televíziós és rádióreklámjai, illetve óriásplakátjain nem, vagy nem megfelelően tájékoztatta fogyasztóit arról, hogy a beígért kedvezmények csak hűségnyilatkozat aláírása fejében vehetők igénybe. A társaság reklámjaiból nem mindig derült ki az sem, hogy a kedvezményes havi díjak és belépési díjak igénybevételéhez mely programcsomagra kell előfizetni. A UPC nem, vagy nem megfelelően közölte a fogyasztókkal sem azt, hogy a kedvezményes havidíjak csak egy ideig élnek, sem azt, hogy a kedvezményes időszak pontosan mennyi ideig tart. Ráadásul a jogsértéssel érintett reklámokban nem, vagy nem megfelelően szerepelt az az előírás, hogy bizonyos kedvezmények csak az új, vagy a már meglévő előfizetőkre is vonatkoznak-e?
A fogyasztók megtévesztése miatt a versenyhatóság a UPC Kft-vel szemben 35 millió forintos bírságot szabott ki. A büntetés összegének meghatározásakor a GVH figyelembe vette, hogy a kábeltelevíziózás területén piacvezető vállalkozásról van szó, amely kiterjedt reklámtevékenységet folytatott. Súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a UPC-t a fogyasztók megtévesztése miatt korábban már elmarasztalta a GVH.
Kapcsolódó cikkek
- GVH-elemzés a hazai hírközléspiaci verseny alakulásáról
- A UPC a félév végére 1,28 millió előfizetést szolgált ki Magyarországon
- NHH-tükör a hírközlési szolgáltatások minőségi jellemzőiről
- GVH rajtaütés a Microsoft Magyarországnál
- Az elektronikus médiát vizsgálja szeptembertől a GVH
- A Pannon nem ért egyet a GVH döntésével
- Húszmilliós bírság a Pannonnak - megtévesztő reklámokért
- Szünetelő internetszolgáltatás a XI. kerületben és Budaörsön
- Megsemmisített iratok - megszüntetett GVH-eljárás
- GVH: nyárra az egész országban lesz csupasz ADSL
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR 200 Pro elérte a DXOMARK csúcskategóriás rangsorának első helyét
A HONOR bejelentette, hogy a frissen megjelent HONOR 200 Pro elnyerte a telefonokról független méréseket és értékeléseket végző DXOMARK elismerését. Az okostelefonok csúcskategóriás rangsorában a HONOR 200 Pro az első helyet szerezte meg, a készülék így remekül szemlélteti a HONOR rendíthetetlen elkötelezettségét az emberközpontú technológia iránt. A HONOR 200 Pro a tekintélyes Gold Display Label és Eye Comfort Label díjakat is elnyerte, amelyek a kiemelkedő kijelzőminőséget és a szemkényelmi funkciókat ismerik el.
A jó portréfotók szakértelmet, technikát és elköteleződést igényelnek
A HONOR legújabb termékcsaládja, a HONOR 200 Pro-val az élen a portréfotózást helyezte előtérbe. Az új eszközökkel egy stúdiót hordozhatsz a zsebedben, ami a mesterséges intelligencia segítségével és a profi kialakításnak köszönhetően jelentősen megkönnyíti azt, hogy kiváló képeket készíts. Ezzel együtt azonban van pár tippünk ahhoz, hogy miként hozd ki a maximumot készülékedből – akár a legújabb szériát használod, akár más készüléket.
Nem csak régi mobilt keresnek a magyarok a Rejoy.hu-nál
A nyaralási szezon és az iskolai tanév vége közeledtével itthon is átalakultak az felújított eszközök piacának trendjei a Rejoynál. A legújabb Apple-készülék, a tavaly szeptemberben debütált iPhone 15 nem csupán elérhetőa cég kínálatában, de májusra pedig már a harmadik legnépszerűbb készülék volt a magyar vásárlók körében. Ezzel szemben eladásra főleg három-öt éves iPhone-okat, illetve két-öt éves, Androidot futtató Samsung készülékeket küldenek be az ügyfelek, tavasz óta pedig a csupán kétéves Samsung Galaxy S22 Ultra csúcsmodellből is nagy számban érkeznek eladó példányok.
06.20-án korlátlan belföldi mobilnet a Yetteltől
A Yettel célja, hogy ügyfelei szabadon és gondtalanul tesztelhessék a korlátlan mobilnet-élményt, ezért a mobiltársaság hivatalos előhívó számával azonos dátumon, 06.20-án egy napra lekapcsolja az adatforgalmi számlálókat és korlátlan, díjmentes belföldi mobilinternettel lepi meg ügyfeleit.
Olimpia, ahogy korábban még nem láthattuk
A Samsung, az olimpiai és paralimpiai játékok nemzetközi partnereként bejelentette, hogy a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal (NOB) és az Olympic Broadcasting Serviceszel (OBS) együttműködve új szintre emeli a 2024-es párizsi olimpia közvetítését, friss élményt nyújtva a tévénézőknek és a szurkolóknak. A különleges, maguk nemében eddig példa nélküli felvételek, amelyeket a Samsung Galaxy S24 Ultra készülékkel rögzítenek és osztanak meg, fontos szerepet játszanak majd abban, hogy a Szajna folyón zajló történelmi nyitóünnepségét és az olimpiai játékok vitorlásversenyeit egészen új szemszögből láthassuk.