35 milliós bírság az UPC-nek megtévesztő reklámokért
Távközlési szolgáltató büntetéséről tájékoztatta ma szerkesztőségünket a Gazdasági Versenyhivatal. A GVH megállapította, kábeltelevíziós és telefonszolgáltatása együttes igénybevételéről közzétett reklámjaival megtévesztette fogyasztóit a UPC Magyarország Telekommunikációs Kft.
A versenyhatóság ez év májusában indított eljárást a UPC Kft. ellen, azt gyanítva, hogy a vállalkozás a telefon díjáról, valamint a szolgáltatáshoz kapcsolódó hűségnyilatkozatról hiányos tájékoztatást adott közre. Akciói során a UPC a televíziós és rádióreklámjai, illetve óriásplakátjain nem, vagy nem megfelelően tájékoztatta fogyasztóit arról, hogy a beígért kedvezmények csak hűségnyilatkozat aláírása fejében vehetők igénybe. A társaság reklámjaiból nem mindig derült ki az sem, hogy a kedvezményes havi díjak és belépési díjak igénybevételéhez mely programcsomagra kell előfizetni. A UPC nem, vagy nem megfelelően közölte a fogyasztókkal sem azt, hogy a kedvezményes havidíjak csak egy ideig élnek, sem azt, hogy a kedvezményes időszak pontosan mennyi ideig tart. Ráadásul a jogsértéssel érintett reklámokban nem, vagy nem megfelelően szerepelt az az előírás, hogy bizonyos kedvezmények csak az új, vagy a már meglévő előfizetőkre is vonatkoznak-e?
A fogyasztók megtévesztése miatt a versenyhatóság a UPC Kft-vel szemben 35 millió forintos bírságot szabott ki. A büntetés összegének meghatározásakor a GVH figyelembe vette, hogy a kábeltelevíziózás területén piacvezető vállalkozásról van szó, amely kiterjedt reklámtevékenységet folytatott. Súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a UPC-t a fogyasztók megtévesztése miatt korábban már elmarasztalta a GVH.
Kapcsolódó cikkek
- GVH-elemzés a hazai hírközléspiaci verseny alakulásáról
- A UPC a félév végére 1,28 millió előfizetést szolgált ki Magyarországon
- NHH-tükör a hírközlési szolgáltatások minőségi jellemzőiről
- GVH rajtaütés a Microsoft Magyarországnál
- Az elektronikus médiát vizsgálja szeptembertől a GVH
- A Pannon nem ért egyet a GVH döntésével
- Húszmilliós bírság a Pannonnak - megtévesztő reklámokért
- Szünetelő internetszolgáltatás a XI. kerületben és Budaörsön
- Megsemmisített iratok - megszüntetett GVH-eljárás
- GVH: nyárra az egész országban lesz csupasz ADSL
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az eMAG és a Rejoy elindítja az Easy Buyback programot
Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt is beforgathatják új okostelefonjuk megvásárlásába.
Ünnepeld a futball életérzését csevegés közben és nyerj te is a Viberen
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és a hangalapú kommunikáció globális piacvezetője minden igazi futballrajongót meghív, hogy vegyenek részt interaktív tippjátékában, amely még közelebb hozza a barátokat, családtagokat és kollégákat az eseményekhez.
Stúdió kaliberű portréfotózási képességekkel érkezik a HONOR 200 termékcsalád
A HONOR, Európa leggyorsabban növekvő okostelefon-márkája ma a párizsi Hipódromo de París-Longchamp helyszínén egy látványos rendezvényen mutatta be a HONOR 200 termékcsaládot. Az eseményen – amelyen több mint 800 európai újságíró és partner vett részt – a vállalat megerősítette, hogy a HONOR 200-as széria Magyarországra is érkezik. Ezzel együtt most először lesz kapható a régióban és az országban a HONOR 200 és a HONOR 200 Pro.
Az érettségire való felkészülésben is jól jöhetnek az okostelefonok
Az emelt szintű szobeli érettségik már nagyban zajlanak, alig két hét múlva pedig a középszintűek is elkezdődnek. A diákok számára fontos, hogy koncentráljanak, összeszedjék gondolataikat, és rendezetté tegyék hétköznapjaikat az ideális felkészüléshez. A HONOR által ajánlott alkalmazások pontosan ebben segítenek.
Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést
Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól.