Piackutatás vagy szavazás?
Szakmai vita az OK2007 konferencián
Sikeresen zárult az idén első alkalommal megrendezett Online Kutatás konferencia. Az előadók többek között arra is felhívták a figyelmet, hogy az internetes piackutatásokat kizárólag szigorú szakmai sztenderdeknek megfelelően lehet lefolytatni, és nem szabad összekeverni az egyébként népszerű online szavazásokkal.
Sikeresen zárult az idén első alkalommal megrendezett Online Kutatás 2007 konferencia. A szervezők körülbelül 100-120 résztvevőre számítottak, de több mint 150-en voltak kíváncsiak az előadásokra. A nagy érdeklődést az online piackutatások növekvő népszerűsége magyarázza.
Online gyorsabb
Az ESOMAR 2006. évi jelentése szerint a megelőző évhez képest világszerte 2%-kal nőtt az online kutatásokra fordított összeg. A módszer elterjedését olyan előnyök magyarázzák, mint az adatfelvétel gyorsasága és költséghatékonysága. Többek között az online kutatás ezen jellemzőit emelte ki előadásában Pillok Péter, az Ifjúságkutató Intézet munkatársa is, aki a személyes, telefonos és internetes módszereket egy szemléletes példán, a Blikk „Vége a képmutatásnak” reklámkampányának értékelésén keresztül hasonlította össze. Az előadás egyik érdekes következtetése, hogy az online adatfelvétel során a válaszadók jellemzően hosszabb, részletesebb válaszokat adnak a nyitott kérdésekre. Mindemellett a projektre fordított idő a telefonos adatfelvételhez képest majdnem felére, míg a személyeshez képest ötödére csökkent.
Megbízható panelek
Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója hangsúlyozta, hogy a megbízható online kutatás alapja egy megfelelő online piackutatási panel megléte, melynek a tagjait online és offline módon egyaránt toborozzák. „Ezzel szemben a honlapokon keresztüli mintavétel során a minta összetétele erősen függ az adott weboldal látogatóitól, a DM panelek esetében pedig a futó reklámkampányok nagymértékben befolyásolhatják a kutatás kérdéseire adott válaszokat” – magyarázta a szakember, aki szerint a mostanában egyre népszerűbbé váló internetes szavazásokat nem szabad egy lapon emlegetni a valódi piackutatásokkal. Barcza Enikő, a KutatóCentrum kutatási vezetője az online panel karbantartásának fontosságára hívta fel a figyelmet, a tagokról rendelkezésre álló adatok folyamatos frissítése és a részletes toborzási kérdőív ugyanis sokkal jobb célcsoport meghatározást, valamint költséghatékonyabb kutatást tesz lehetővé.
Nincs befolyásoltság
A Meroving Internet-kutató Kft. évek óta foglalkozik online fókuszcsoportos kutatások lebonyolításával. Dr. Síklaki István, a cég vezetője a módszer gyakorlati előnyeinek– költséghatékonyság, gyors lebonyolítás, interaktivitás megléte, térbeli korlátok kiküszöbölése – ismertetése mellett néhány érdekes tapasztalatát is megosztotta a résztvevőkkel. „A nem-verbális kommunikáció közvetítésével hagyományos fókuszcsoportok esetén automatikusan kialakulnak a szerepek, a csoportnorma, amely erősen befolyásolja a kérdésekre adott válaszokat. Online módszer alkalmazása esetén azonban ez kiküszöbölhető” – emelte ki a szakember.
A rendezvény sikere, valamint az online kutatásra jellemző folyamatos innováció bemutatására mutatkozó igény megerősítette a szervezők azon terveit, miszerint a jövőben minden évben megrendezzék az Online Kutatás konferenciát.
Kapcsolódó webcím: www.onlinekutatas.info
Kapcsolódó cikkek
- Díjnyertes online piackutató cégek
- Hatékony piackutatás, változó módszerekkel
- A kvalitatív kutatás is áttevődik az internetre
- Ingyenes tematikus kutatások
- 68000 fős az NRC piackutatási panelje
- tarGet now! – Megfizethető célcsoportkutatás az NRC-től
- Elismerés az online piackutatásnak: PMSz tag lett az NRC
- Fotexnet Research és Millward Brown az online kutatásért
- Hogyan különböztessük meg az internetezőket?
- Fellendültek a PC-eladások
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.