Japán mobilcéggel szövetkezik a Google

MTI Sajtóadatbank, 2007. december 28. 11:03

Google-alkalmazásokkal bővül a legnagyobb japán mobilszolgáltató, az NTT DoCoMo mobilinternet-rendszere.

A The Nikkei című tokiói gazdasági napilap szerint tavasztól a Google keresőmotorját, naptárprogramját, fotórendezőjét és a Gmail levelezőszoftvert is használhatja a DoCoMo i-mode nevű mobilinternet-szolgáltatásának 48 millió felhasználója.

A japán cég azt is tervezi, hogy a Google szabadon továbbfejleszthető mobiltelefonos operációs rendszerével felszerelt készülékeket dob piacra. Ez legkorábban 2008 második felére várható - áll a rendszerint jól értesült lap tudósításában.

A DoCoMo - az egykori állami telekommonopólium, az NTT 1991-ben alapított mobilkommunikációs leányvállalata - mostanáig mindent maga állított elő infrastruktúrától szolgáltatásig, készüléktől szoftverig. Az i-mode-ot például 1999-ben vezették be, igen nagy sikerrel: a waphoz hasonló technológiát a lakosság több mint egyharmada használja.

Az üzleti stratégia sokáig jól működött, de a piac nagyjából felét uraló cég helyzete újabban egyre nehezebb. Amióta például 2006 őszén lehetővé vált a számhordozhatóság (szolgáltatóváltás a telefonszám változása nélkül), a DoCoMo vesztette el a legtöbb ügyfelet, és 2007 első félévében 20 százalékkal csökkent a nettó bevétel.

Ez indokolja az együttműködést az amerikai óriáscéggel, a Google-nek pedig azért lehet előnyös a szövetség, mert így nagyobb eséllyel növelheti a népszerűségét a távol-keleti országban, ahol a világ legnagyobb részével ellentétben nem a Google keresőmotor a legnépszerűbb, hanem a Yahoo Japan.

Japán egyébként a legfejlettebb mobilszolgáltatási piac a világon. A mobil-előfizetések száma tavaly meghaladta a százmilliót, és a készülékek több mint 70 százaléka rendelkezik internetkapcsolattal.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?

Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.

2024. november 20. 13:24

Karácsony korlátok nélkül

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek. 

2024. november 19. 20:46

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai

A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.

2024. november 15. 19:13

Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot

A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták. 

2024. november 15. 18:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36