Módszerek kényes adatok védelméhez
Az IT Policy Compliance Group bejelentette, hogy legújabb kutatásának eredménye „Az érzékeny adatok védelmének alapjai” (Core Competencies for Protecting Sensitive Data) címmel elérhető. A világ több mint 450 szervezetétől érkezett válaszokat összefoglaló jelentés megállapítja, hogy 10 szervezet közül csak egy van abban az irigylésre méltó helyzetben, hogy kényes adatai megfelelően védettek. A jelentés az adatvédelem éllovas és sereghajtó cégei közötti különbségeket is elemzi. Bepillantást enged a jobb adatvédelemhez, nagyobb mértékű megfelelőséghez és a versenyelőny megtartásához vezető, bevált módszerekbe.
A kutatás egyik legmeglepőbb eredménye a kényes adatok védelme és a hivatalos előírásoknak való megfelelés közötti összefüggésben mutatkozott meg. A kényes adatok védelmében jeleskedő cégek a hivatalos előírásoknak való megfelelés ellenőrzésekor is jó eredményt produkáltak. A kényes adatok legkisebb mértékű elvesztését felmutató szervezetek szinte mindegyikénél (96 százalék) a hivatalos előírásoknak való megfelelés terén is a legkevesebb kijavítandó hiányosságot találták. A legtöbb kényes adatot elvesztett szervezetek többsége (64 százalék) azonos volt azokkal, ahol a hivatalos előírásoknak való megfelelés terén is a legtöbb kijavítandó hiányosságra bukkantak.
A jelentésben kimutatott kulcsfontosságú témakörök a szervezeti felépítés és stratégia, az ügyfelek alapos ismerete és a kiváló működés. A legkevesebb kényes adatot elvesztő cégek (az éllovasok) és a legnagyobb adatvesztést elszenvedők (a sereghajtók) elemzésekor látható a kevesebb szabály vagy ellenőrzési cél meghatározásának jelentősége, illetve a jogtalan használatot vagy megváltoztatást megakadályozó, sűrűbb értékelésre és az informatikai változáskezelésre törekvés fontossága.
· Az éllovasok átlagosan 30 ellenőrzési célt határoznak meg, és 19 naponta értékelnek. Ezeknél a cégeknél évente legfeljebb két adatvesztés vagy meg nem felelés fordul elő.
· A sereghajtók átlagosan 82 ellenőrzési célt határoznak meg, és 230 naponta értékelnek. A sereghajtóknál legalább 13 adatvesztés vagy ‑lopás, illetve legalább 22 meg nem felelés fordul elő.
„A közelmúltban többször is megmutatkozott, mennyire káros hatással lehet egy adatvesztés a szervezet jó hírnevére és stratégiai céljaira. Fontos biztosítani, hogy az adatvesztés és ‑lopás megakadályozása érdekében létezzen kockázatra alapuló irányítás, és hogy ezt az irányítást rendszeresen ellenőrizzék” – mondta Lynn Lawton, CISA, FCA, FIIA, PIIA, FBCS CITP, az ISACA nemzetközi elnöke. „A felmérés eredményei világosan jelzik, hogy a kulcsfontosságú irányítás megválasztása, bevezetése és kommunikálása, valamint hatékonyságának rendszeres értékelése sokkal hasznosabb, és jobb eredményhez vezet, mint az összefüggéstelen, elszigetelt szabályozás bonyolult útvesztőjének folyamatos bővítése.”
A kutatás kimutatta, hogy az irányítás minősége kevésbé fontos, mint a meghatározott kockázatok elleni alkalmassága és az irányítás értékelésének gyakorisága. Azok a szervezetek, amelyek nem vezettek be a kockázatok ellen megfelelő irányítást, és nem értékelik ki elég sűrűn az eljárások és a technika irányítását, nagy valószínűséggel esnek adatvesztés vagy ‑lopás áldozatául. Azoknál a cégeknél fordul elő a legsűrűbben adatvesztés és ‑lopás, ahol nincs ilyen irányítás, vagy csak ritkán ellenőrzik a meglevőt.
„A megfelelési követelmények gyors szaporodása és a jó hírnév elvesztésének fokozott kockázata miatt sosem volt sosem volt annyira fontos az ügyfelek és alkalmazottak adatainak, valamint a szellemi tulajdonnak a védelme, mint manapság” – mondta Rocco Grillo, a Protiviti Inc. műszaki kockázati területének ügyvezető igazgatója. „Még ha nem is tudja száz százalékosan garantálni a védelmet az irányítás, a cégeknek az információvédelem és a kockázatkezelés terén az elvárható igyekezettel kell eljárniuk. A biztonságot és a kényes adatok védelmének hatékonyságát biztosító és növelő, bevált programok sokszorosan kifizetődnek az értékes információ elvesztésének vagy ellopásának megakadályozása révén. Azok a napok már elmúltak, amikor a vezetőség kényelmesen hátradőlhetett, és várhatott a krízisre vagy egy közbejövő eseményre, ami majd cselekvésre sarkallja. Ma mindenkinek előre kell cselekednie.”
Az adatvédelem éllovasainak bevált eljárásai
A legkevesebb adatvesztést elszenvedett szervezetek egyben azok a cégek, amelyek legjobban megfelelnek a hivatalos előírásoknak. Ezek a cégek olyan kulcsfontosságú lépéseket tesznek, amelyek nem csupán minimálisra csökkentik az adatvesztést és növelik a megfelelőséget, hanem az adatsértések anyagi következményeit is minimálisra csökkentik (lásd az előző, „Miért kifizetődő a szabályoknak való megfelelés: veszélyben a jó hírnév és a haszon” című jelentést), és emellett megtarthatóvá teszik a versenyelőnyt.
Ezek a kulcsfontosságú lépések a következők:
A szervezeti struktúra és stratégia kialakítása
· Világszínvonalú megfelelőségi program bevezetése
· A szabályzatok, szabványok és eljárások dokumentálása és karbantartása
· A belső irányítás átszervezése, informatikavédelmi és kockázatkezelési funkciók az ügyfelek alapos ismeretének és a működés kiválóságának kihasználásához
Az ügyfelek alapos ismerete
· A szabályozásgazdák szerepeinek és felelősségi körének meghatározása
· Az üzleti és anyagi kockázat felismerése és kezelése
· Az alkalmazottak oktatása és a szabályok alóli kivételek kezelése
A kiváló működés
· A belső ellenőrzés kiterjesztése a legtöbb üzleti funkcióra
· Az irányítás célkitűzéseinek kockázatfüggővé tétele
· Az irányítási célok számának csökkentése
· Mérhető irányítás bevezetése
· A folyamatvezérlés önvizsgálata
· A műszaki irányítás ellenőrzésének gyakoribbá tétele
· Teljes körű informatikai változáskezelő program bevezetése
· A jogtalan használat és változtatás megakadályozása az informatikai változások kezelésével
Kapcsolódó cikkek
- IT-biztonság - Sicontact: 1 milliárd forint bevétel
- A Bhutto-gyilkosságból akarnak hasznot húzni a hackerek
- Az Apple is eredetiségvizsgáló alkalmazást tervez
- Cyberbűnözés 2.0
- Veszélyes biztonsági rés a Flash állományokon
- Az otthoni gépek 93 százalékán van vírusirtó
- Veszélyes Cyber-szerető Oroszországból
- Safari-frissítéshibát javít az Apple
- Ismét 3 millió ember adatait veszítette el a brit kormány
- Adatduplikáció-megszüntetés EMC NetWorker-rel
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.