Bécs: egymillió euró új internetes megoldásokra
Csaknem egymillió euróval támogat hét internetes projektet az osztrák főváros. Különböző közösségi portálokra és a reklámhatás pontos mérését lehetővé tévő új módszer kidolgozására adtak pénzt.
Az osztrák főváros 2003-ban hozta létre ügynökségét, a departure-t, amelynek kifejezetten a kreatív iparágak támogatása és gazdasági integrálása a feladata. A departure tavaly év végén hirdette meg pályázatát, amelyben az internet új felhasználási módjaira bíztatta kreatívjait.
A „Lifestyle Advertising” nevet viselő pályázati kiírásra 46 bécsi cég jelentkezett, akik közül heten összesen csaknem egymillió eurós támogatást nyertek.
A DJ- és klub-kultúra terén a legnagyobb internetes kínálattal rendelkező PLAY.FM internetes rádió például közösségi és interaktív szolgáltatásai bővítésére fordítja a csaknem 180 ezer eurós támogatást.
A Fancity közösségi portálnak a rajongók és idoljaik kapcsolata az alapja. A Fancity-t jegyző DMC Design for Media and Communication GmbH. elképzelése szerint a portált elsősorban az egymással információkat, szolgáltatásokat, termékeket és ötleteket cserélő felhasználók alakítják majd, akiknek természetesen arra is lehetőségük lesz, hogy bemutassák magukat és idoljaikat.
A mobilokra írt játékok fejlesztőinek, tulajdonosainak valamint a tartalomszolgáltatóknak az egymásra találását segíti az az online piactér, amelynek megvalósításához a Xendex százezer eurós támogatást kapott a várostól.
Ötvenezer eurót ért Bécsnek a 2D és 3Ds ügyességi játékokat kínáló Greentube I.E.S. AG fejlesztése, amely az in-game reklámok hatásának pontos mérését teszi lehetővé. A módszer lényege, hogy előre meghatározott sztenderdek szerint nyomon követhetővé teszik és számszerűsítik a néző szemszögéből a reklámüzenet érzékelését.
A departure 2007-ben egyébként 47 projektet támogatott a divat, a zene, a multimédia, a dizájn, a könyvkiadás, a műtárgypiac és az építészet terén összesen csaknem hárommillió euróval. A támogatott projektek 12 millió eurót mozgattak meg a gazdaságban.
Kapcsolódó cikkek
- Beindult a bürokráciacsökkentő program honlapja
- eMagyarország - kulcs a hozzáértés
- Szélessávú internetes hálózat a bicskei kistérségben
- Magyarország: az "e" sokkal nagyobb szerepet játszik, mint a kormányzás
- Virtuális Second Life nagykövetséget nyit Svédország
- EU, Lisszabon és a nemzeti akcióprogram
- Móron és környékén is az Albacomp fejlesztheti a szélessávú internetes hálózatot
- Információs technológiában csak a középmezőnyben vagyunk az EU új tagjai között
- Elektronikus kormányzat – hatékony közigazgatás
- A román vidéki települések egy tizedét informatizálják
E-közig ROVAT TOVÁBBI HÍREI
K&H: A vállalkozások közel kétharmada tervez fejlesztést
A hazai mikro-, kis- és középvállalkozás többsége, 61 százalék tervez valamilyen beruházást a következő egy év során – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. Beruházási szándék szempontjából a top helyen egyértelműen az IT fejlesztések állnak, de közel minden ötödik kkv gondolkodik gépek, illetve gépjárművek beszerzésében is. Az eredményekből az is kiderül, hogy az informatikai fejlesztések nem a munkaerő kiváltása miatt várhatók, hanem éppen azoknál a cégeknél jellemző a technológiai szintlépés, ahol előre láthatóan nem csökken a dolgozók létszáma.
AGV-k: a vezeték nélküli evolúció
Ismerje meg, hogyan emelték a HMS Networks a vezeték nélküli technológiákban szerzett szakértelme és az Anybus termékei a Mercedes-Benz vezető nélküli szállítórendszer (AGV) flottáját egy magasabb szintre.
A Thermaltake bemutatja első Bumblebee (dongó) színű termékét
A Thermaltake, a prémium toronyházak, hűtések, gamer perifériák és nagy teljesítményű memóriák piacán vezető PC-komponens márka bejelentette a The Tower 200 Bumblebee Mini toronyházat, egy új színű változatot a közkedvelt The Tower sorozatban. A Tower 200 egy mini-ITX toronyház függőleges kialakítással és kivételes hűtési hatékonysággal. Bár ez a ház kompakt méretű, egy 4090-es grafikus kártya és egy 280 mm-es radiátor is elfér benne. Az új élénk sárga árnyalat hozzáadásával a The Tower 200 sorozat már hat színben kapható: fekete, Snow, Turquoise, Racing Green, Matcha Green és Bumblebee, így könnyedén kiválaszthatod a stílusodhoz illő The Tower 200-at.
Magyarországon is elkezdték blokkolni az AI robotok hozzáférését a weboldalak
Felmérésünk szerint az 1000 legolvasottabb magyar weboldal nagyjából 1%-a blokkolja a mesterséges intelligencia robotok hozzáférését tartalmaikhoz. Világszinten ez az arány már 20% felett jár, de Magyarországon is növekedés várható.
Gyerekszobától a tanteremig – Két nap a digitális tudatosságért
Mit jelent a digitális szülőség a XXI. században? Hogyan tudjuk online is biztonságban gyerekeinket? Milyen eszközkészlettel tudjuk elősegíteni, hogy élmény legyen a tanulás? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ az a kétnapos esemény-sorozat, melyet a digitális tudatosság jegyében szerveznek a Magyar Telekom székházban.