Interaktív érintésérzékeny kristálygömböt fejleszt a Microsoft
Craig Mundie, a redmondi konszern egyik vezető kutatója kijelentette, hogy szerinte a tavaly bemutatott intuitív módon kezelhető Surface asztali számítógépnél alkalmazott vezérlési megoldások tíz éven belül más formában is ránkköszönnek majd, így megjövendölte az interaktív fal, íróasztal, PC és egyéb, az ezen technikával felszerelt berendezések eljövetelét. S hogy a szoftveróriás komolyan gondolja ezen prognózisokat, mi sem bizonyítja jobban, mint a Surface-Ball néven emlegetett, a mesék világát idéző interaktív kristálygömb, melynek felületét egy óriási gömb alakú érintésre érzékeny LCD-panel képezi. Mary Jo Foley, a Microsoft Watch szerkesztője vállalatközeli forrásokból tudta meg, hogy a redmondiak már kifejlesztettek egy prototípust, azt azonban eddig még csupán néhány kiválasztott tekinthette meg, s egyelőre nem lehet tudni, hogy a Microsoft mikor tárja a világ elé a mesés varázsgömböt. Foley szerint egy ilyen termék hasznosnak bizonyulhatna a földrajzoktatásban és a háromdimenziós navigációban is alkalmazható volna.
Kapcsolódó cikkek
- A Red Hat egészséges szkepticizmust tükröző állásfoglalása
- A mobiltelefonokat is megcélozta a Microsoft
- Citrix és az MS Server 2008
- Windows Server 2008-Cisco WAAS integráció: hatékonyabbá teszi a telephelyek és fiókirodák munkáját
- ETAPS: magyar jelentkezőket várnak
- 8 terabit/s-os adatátviteli technológia az IBM-től
- 8 hónapig tesztelhető a Windows Server 2008
- 3D-szimuláció: csontszövet-előállítás bio-reaktorban
- Olcsóbb lesz a Vista
- Microsoft: A Hősök köztünk élnek
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.