Szerződésbontás után is frissíti termékeit a Nav N Go
![](/download/viewattach/66219/1/40/preview-1948379254.jpg)
A Nav N Go és a Mio Technolog korábbi kapcsolata jónak volt mondható, azonban a vitás kérdések békés úton való rendezésére a Mio nem volt partner, ezért Nav N Go az egyoldalú szerződésbontáson kívül nem látott más lehetőséget, mondta Fazakas András a Nav N Go Kft. operatív igazgatója az MTI-nek. A múlt héten, a hannoveri CeBIT információtechnológiai és telekommunikációs szakkiállításon a Mio standján reklámozott termékeken már nem szerepelt a jól ismert iGo My way márkajel, a szerződésbontás okairól a magyar szoftvercég üzleti titkokra hivatkozva részleteket nem közölt.
A múlt hét szerdai bejelentés után a magyarországi felhasználók a navigációs eszközök működéséhez elengedhetetlen térképfrissítéseket hiányolják, az internetes fórumokon pedig találgatások jelentek meg azzal kapcsolatban, hogy mi lesz majd a naprakész térképek hiányában gyakorlatilag hasznavehetetlen PNA-kkal (hordozható navigációs asszisztens), amelyek többnyire csak műholdas navigációs célokra alkalmasak.
Az iGo May way térképeket a fejlesztő Nav N Go Kft. szerint általában félévente frissítik, a legutóbbi frissítés tavaly decemberben volt, míg a MioMap térképeket közel egy éve nem frissítették. A Mio-termékek fő magyarországi terjesztője az LCP Systems Kft, amely kitért az MTI térképfrissítésekkel kapcsolatos kérdése elől.
Az internetes fórumokon a Mio-terméket vásárlóknak legálisan letölthető frissítések hiányában a MioMap szoftver törését javasolják, ami után a térképek frissítésére is lehetőség nyílik.
- Tudni kell azonban, hogy a műholdas navigációs eszközök vásárlói nem mindig a Nav N Go Kft-vel állnak kapcsolatban. A Mio készülékek esetében a felhasználók a MioMap szoftver gyártójával, azaz a Mio Technologyval állnak szerződéses jogviszonyban, tehát a térképek frissítése is a Mio feladata - hangsúlyozta Fazakas András, hozzátéve, hogy a Mio készülékek közül egyedül a Mio C310-es PNA frissítése a Nav N Go feladata, és erről a továbbiakban is gondoskodni fognak.
A Nav N Go Kft. nemcsak a Mioval állt kapcsolatban, tehát a magyar céget nem fenyegeti veszély. Többek között a Hewlett-Packarddal, a Sonyval és az Asusszal is stratégiai partneri kapcsolatban állnak, a Mioval történt szakítás után felszabadult kapacitásaikat pedig a folyamatban lévő fejlesztésekre fordíthatják, tette hozzá Fazakas.
Az iGo May way 8 dobozos változatát az érdeklődők először a hannoveri CeBIT-en foghatták kézbe, a PDA-kal (digitális személyi titkár) kompatibilis szoftver áprilistól lesz kapható Magyarországon. Az új program árában a korábbiakhoz képest jelentős csökkenés nem várható, mert a termékben számos olyan elem van, amelyet a fejlesztő cégnek is külső forrásból kell beszereznie. Ilyen például a Tele Atlastól származó térkép, a háromdimenziós elemek, vagy az érdekes pontok, azaz a POI-k (Points of Interest). Fazakas András szerint van egy minimum ár, ami alatt nem is éri meg fejleszteni, és kimutatásaik szerint a lopott szoftverek felhasználói alacsonyabb ár mellett sem vennék meg termékeiket.
- Olcsóbb szoftverrel sem okoznánk jelentős változást a legális termékhasználatban. Magyarországon még ki kell alakulnia annak a világképnek, hogy a számítógépprogram is ugyanolyan termék, mint a tej vagy a kenyér, és nem hozhatom ki a boltból anélkül, hogy kifizetném - magyarázta.
A Nav N Go magyar programgyártó cég több mint 70 partner részére fejleszt szoftvermegoldásokat, többek közt PNA-ra, okostelefonokra, játékkonzolokra és beépíthető autós navigációs készülékekre. A vállalat forgalma 2006-ban 2 milliárd forint volt, tavaly az előző évit megötszörözve 10 milliárd forint bevételre tettek szert, idén 20 milliárdos forgalomra számítanak.
Kapcsolódó cikkek
- Háztól házig szerviz a Mio-tól
- Egyre többen foglalnak bérautót az interneten
- Vezeték nélküli GPS-vevő nemcsak iPhone-ra
- Kézzel fogható a Nav N Go 3D-s navigációs megoldása
- Szerződést bontott a Nav'NGo a Mio Technologyval
- A GPS-nél is egyre fontosabb a tartalomszolgáltatás
- Mio/Navman: Új termékek, szolgáltatások és vállalati arculat
- GPS-es rendszer segít az utasoknak
- Galileo navigációs eszközök a CeBIT-en
- "Mobilsűrűség" alapján jelzi a dugókat a navigációs készülékek új nemzedéke
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
Az LG Electronics (LG), a mobilitási piac egyik vezető technológiai szereplője új szoftvercsomagot adott ki, amely úttörő szerepet játszik majd a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való átállásban. Az AlphaWare nevű fejlett, felhasználóközpontú megoldás újraértelmezi az autó fogalmát és a felhasználók autózással kapcsolatos élményét. Az innovatív szoftvercsomagot az AutoTech: Detroit eseményen mutatta be a cég.
Újragondolt belső tér a jövő önvezető autóiban
Filmnézés, játék vagy épp munka: az automatizált járművek jövőbeni használóinak egyértelmű elképzelései vannak arról, hogyan töltenék el az úticéljuk eléréséig rendelkezésre álló időt. Ezek az igények a belső tér teljes körű újratervezését, valamint olyan komfortos utazási élményt jelentenek, ami új kihívások elé állítja a gyártókat és a beszállítókat. Mindez egy, a Bosch által vezetett németországi kutatásból derül ki.
Két versenyautóhoz szállít motort és hibrid hajtást is fejleszt a Széchenyi-egyetem hallgatói csapata
Mérföldkőhöz érkezett idén a SZEngine Team: egyrészt két Formula Student-versenycsapat autójában is győri szív „dobog” majd, másrészt most először nyit a gárda a hibrid hajtások irányába, olyannyira, hogy ősszel már tesztelik is az innovatív technológiát. A Széchenyi-egyetem motorfejlesztő hallgatói csapata a versenyek előtti szokásos rollout eseményén leplezte le elkészült fejlesztéseit.
Az LG fejlett autós platformjával érkezik a Kia legújabb elektromos járműve
A Kia Corporation (Kia) legújabb, teljesen elektromos SUV-jába is beépítik az LG Electronics (LG) webOS által támogatott, csúcstechnológiát képviselő autós tartalomplatformját (Automotive Content Platform, ACP). Ezzel a nemrégiben bemutatott Kia EV3 az első olyan elektromos jármű, ami megkapta az LG ACP-jét. Az LG autós szórakoztató platformja először tavaly, a Hyundai Motor Group (Hyundai) Genesis GV80 és GV80 Coupe modelljeiben debütált.
Airbnb helyett autóbérlés: pénzkereseti lehetőségek az autóddal
A használtautó-piac évek óta nehéz helyzetben van, a használt gépjárművek egyre drágábbak, ráadásul csökken a választék belőlük és nő a várakozási idő rájuk. Az új gépjárművek, különösen az elektromos autók vásárlásakor pedig pár év alatt többmilliós értékcsökkenéssel kell számolniuk a vevőknek. Érthető, hogy élénkül a kereslet a bérautók iránt.