A Dell bezárja austini üzemét, 900 embert elbocsát
A második számú PC-gyártó szerint a lépéssel évi hárommilliárd dollárt takarítanak meg, ami a munkaerő-költségek kiesése mellett elsősorban a gyártással kapcsolatos kiadások lefaragásából származik. A döntés mögött emellett olyan piaci megfontolások is állnak, amelyek a kereslet megváltozását veszik figyelembe. A laptopok az utóbbi időben ugyanis jóval népszerűbbek, mint az asztali PC-k, 2007-ben például 37 százalékkal nőtt a kereslet a noteszgépek iránt, míg az asztali gépekből csak 10 százalékkal adtak el többet, mint egy évvel korábban.
A fenti lépés szervesen illeszkedik a Dell hosszabb távú karcsúsítási programjába, amelynek keretében 8800 fővel, a teljes dolgozói létszám 10 százalékával szeretné csökkenteni foglalkoztatott munkaerejét. Az utóbbi 9 hónapban 3200 embert küldtek el a cégtől.
Kapcsolódó cikkek
- Kommunikációs- és mobilrészleget alakít a Dell
- A Dell 3,6 milliárd dollárért megvásárolja a Perot Systems céget
- Közel negyedével visszaesett a Dell nyeresége
- Egyre gyengébben teljesít az Apple és a Dell, az Acer viszont megtáltosodott
- 63 százalékot csökkent a Dell nyeresége
- 48 százalékkal csökkent a Dell nyeresége
- Brüsszel vizsgálja a Dell lengyelországi beruházását
- A Dell Írországból Lengyelországba visz gyártást
- notebook.hu - az idén 4 milliárd forint bevétel
- Világszerte üzemeket adna el a Dell
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Több minőségi időre vágynak az apák a gyerekeikkel
Hétköznapokon az apák több mint kétharmada átlagosan kevesebb mint két órát, hétvégenként több mint öt órát tölt a gyerekeivel. A gyerekekkel rendelkezésre álló minőségi idő az apák többsége szerint nem elegendő – így gondolják a Yettel apák napja kapcsán készült felmérésében részt vevő válaszadók. A megállapításokat nemzetközi tapasztalatok is alátámasztják: az apaszabadság az apa, az édesanya és a gyermek számára is hasznos, és még a munkáltatónak is előnyökkel jár.
Az AWS és a SAP mesterséges intelligenciával fejleszti a vállalati erőforrásgazdálkodását
Stratégiai együttműködést kötött egymással az Amazon Web Services (AWS) és az SAP. A generatív mesterséges intelligencia segítségével új képeségekkel és nagyobb hatékonysággal vértezik fel a SAP modern, felhő-alapú vállalati erőforrás-tervezési (ERP) rendszerét.
Az eMAG és a Rejoy elindítja az Easy Buyback programot
Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt is beforgathatják új okostelefonjuk megvásárlásába.
Újra bizalmat kapott a DIMSZ elnöksége
A DIMSZ – az Adatvezérelt Marketing Szövetség – éves közgyűlésén a tagok elfogadták a szervezet beszámolóit és megerősítették a hét elnökségi tag mandátumát.
Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
Az LG Electronics (LG), a mobilitási piac egyik vezető technológiai szereplője új szoftvercsomagot adott ki, amely úttörő szerepet játszik majd a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való átállásban. Az AlphaWare nevű fejlett, felhasználóközpontú megoldás újraértelmezi az autó fogalmát és a felhasználók autózással kapcsolatos élményét. Az innovatív szoftvercsomagot az AutoTech: Detroit eseményen mutatta be a cég.