A Microsoft ismételt vételi ajánlata 44,6 milliárd dollárról szólt. A Yahoo most sem mondott igent, ám ezúttal nem zárkózik el a folytatás elől.
A Microsoft először idén január legvégén tett 44,6 milliárd dolláros ajánlatot a Yahoonak. A cég akkor ezt elutasította, kijelentve, hogy némileg ellenséges lépésként értékeli a felvásárlási szándékot, és egyébként is igen alacsonynak tartja az összeget a vállalat állandó és hűséges felhasználói köre és a cégben rejlő jövőbeli kilátások tükrében. Ez utóbbi kitétel már akkor megütötte az elemzők fülét, akik a rideg elutasítás ellenére nem tekintették lezártnak az ügyet. Időközben a News Corp is befektetett volna a Yahoo-ba, jóval több szabadságot és természetesen ezzel együtt vélhetően jóval alacsonyabb összeget kínálva. A háttérben lassan megindultak a tárgyalások, melyeket egyszerre befolyásolt a vételár kérdése, mivel a Microsoft részvényeinek ármozgása miatt ez az ajánlat után rögtön alacsonyabb árat jelentett, és a befektetők és az igazgatótanács vitája, valamint a valóban alternatívát jelentő egyéb felvásárló cégek hiánya. A Microsoft most a jelek szerint nem magasabb árajánlattal, hanem közvetlen nyomással próbál hatni a vállalatra. A cég vezetése ugyan elutasította az ismét túlságosan alacsonynak minősített ajánlatot, de a Microsoft ezúttal közvetlenül a részvényesekhez kíván fordulni, ha az elkövetkező három hétben nem változik meg a menedzsment álláspontja. Ez pedig könnyen fordíthat a dolgok állásán, mivel az első ajánlat idején ez 62 százalékos felárt jelentett volna a részvényeseknek a piaci árhoz képest. Abban is más a mostani elutasítás, hogy a Yahoo vezetése most tárgyalásra hívja a Microsoftot, jobb feltételekről és előnyösebb árról kívánnának megállapodni.