HOUG konferencia tizenkettedik alkalommal
A vállalatok fókuszában a Web 2.0-ás információs kihívások és az üzleti intelligencia
forrás Prim Online, 2008. április 11. 14:51
A tizenkettedik alkalommal megrendezett Oracle-felhasználók Magyarországi Egyesületének (Hungarian Oracle Users’ Group - HOUG) konferenciája első három napján mintegy 430 résztvevővel folytak az előadások az adatbáziskezelés, alkalmazás-fejlesztés, SOA, információ biztonság, üzleti intelligencia, továbbá Web 2.0 valamint egészségügyi és központi kormányzat témakörökben a siófoki Hotel Azúrban.
Az eseményt megnyitó előadáson Füzes Péter, az Oracle Hungary ügyvezető igazgatója összefoglalta az utóbbi év fejleményeit az Oracle világában. Kiemelte, hogy a néhány évvel ezelőtt megfogalmazott stratégiai irányok követése a vállalat célja. Ezek közé sorolható a belső és felvásárolt innováció és portfolió-bővítés, termékek integrációja, biztonsági megoldások erősítése, erős iparág specifikus kínálat kialakítása. Megnőtt azonban a piacvezető pozíciók száma, amivel az Oracle büszkélkedhet: ma már nemcsak világszerte első az adatbáziskezelők piacán a cég, de az üzleti intelligencia, ügyfélkapcsolat-kezelés, SCM, emberierőforrás-kezelési alkalmazásokban is, továbbá Észak-Amerikában az üzleti alkalmazások teljes piacán, valamint világszerte egyes iparágakban, többek között a pénzügyi szektorban, a telekommunikációban és a közszférában. Füzes Péter fontos trendként említette, hogy megváltozott a vásárlók hozzáállása is az informatikai beruházásokkal kapcsolatban. Kiemelt céllá vált az egyszerűség és az átláthatóság a rendszerek konszolidációja révén, és ennek érdekében előnyben részesítik kész megoldások vásárlását a saját fejlesztéssel szemben.
A nap kiemelt témája volt a Web 2.0 információs kihívások: nehézségek az információ publikálásában, felkutatásában, megosztásában. Füzes Péter előadásában kiemelte, hogy a vállalatok számára ma az egyik legfontosabb feladat az információs kihívásoknak megfelelni. Ennek teljesítéséhez a jelenlegi megoldások nem megfelelőek, nem teszik lehetővé, hogy a felhasználók könnyen létrehozzák, csoportosítsák és megosszák az információt, továbbá különálló forrásokból és alkalmazásokból nyerjenek ki könnyen információkat, megvalósítsák az együtt dolgozást, a munkaerő kollektív intelligenciájának kialakulását. Ezeket a Web 2.0-ás megoldások segítségével, és vállalati környezetbe való beemelésével lehet elérni, cégen belül és cégek között. A hosszú távon sikeres cégek azok lesznek, akik az „Enterprise 2.0” koncepcióját képesek megvalósítani.
Az Oracle manapság ezt a WebCenter Suite termékével segíti elő ügyfelei számára, mely egy olyan integrált, nyílt szabványokra épülő megoldás, amely egyetlen, és a felhasználó által könnyen kezelhető felületen egyesíti az összes web 2.0-ás alkalmazást, köztük a fórumokat, a wikiket, az RSS-t, az e-mailt, a tartalom-menedzsmentet, a csoportmunkát, az értesítéseket, a jelenlét („presence”) szolgáltatást, a személyi és csoportos „tereket”.
Ehhez a témához kapcsolódott a nap vendégelőadója, Dobó Mátyás, a Blogter.hu blogszolgáltató tartalomfejlesztési igazgatója „Web 2.0 szolgáltatások stratégiája” című előadása is, melyben rámutatott, hogy manapság az emberek nagyon ritkán tudják elérni, hogy hosszabb távon egy dologra koncentráljanak és elmélyedjenek benne, ma a fő motiváció az, hogy ne maradjunk le semmiről, és ehhez rendelkezésre álnak a szükséges eszközök is. Dobó Mátyás szerint az új web 2.0-s eszközök fejlődésének iránya arra mutat, hogy segítenek visszaszerezni a „teljes figyelem fókuszát”, azt a kielégítő élményt, amikor az ember teljesen elmélyül abban a tevékenységben, amellyel foglalkozni szeretne. Az új szolgáltatásokra jellemző, hogy egyszerűek, fenntartják a fókuszt, egy funkcióra, feladatra adnak megoldást, de arra hatékonyan, egyszerű felületeken, a „A kevesebb több” elv jegyében.
A konferencia három napja alatt összesen nyolcvankét előadás hangzott el az Oracle, a partnerek, továbbá ügyfelek és független szakértők részéről. Kiemelt témaként szerepelt még az üzleti intelligencia, ahol például az MKB-Euroleasing Zrt., a Pick Szeged Zrt., a KSH és a Bricostore mutatták be projektjeiket, tapasztalataikat az Oracle üzleti intelligencia eszközeivel. A HOUG programjában két kiemelt iparági szekcióban külön előadások is folytak, az egészségügy és a központi kormányzat témakörében. Itt neves külső szakértők szólaltak fel, többek között Kincses Gyula, az Egészségügyi Minisztérium államtitkára, László Csaba közgazdász, egykori pénzügyminiszter, valamint Dr. Péterfalvi Attila adatvédelmi biztos.
A nap kiemelt témája volt a Web 2.0 információs kihívások: nehézségek az információ publikálásában, felkutatásában, megosztásában. Füzes Péter előadásában kiemelte, hogy a vállalatok számára ma az egyik legfontosabb feladat az információs kihívásoknak megfelelni. Ennek teljesítéséhez a jelenlegi megoldások nem megfelelőek, nem teszik lehetővé, hogy a felhasználók könnyen létrehozzák, csoportosítsák és megosszák az információt, továbbá különálló forrásokból és alkalmazásokból nyerjenek ki könnyen információkat, megvalósítsák az együtt dolgozást, a munkaerő kollektív intelligenciájának kialakulását. Ezeket a Web 2.0-ás megoldások segítségével, és vállalati környezetbe való beemelésével lehet elérni, cégen belül és cégek között. A hosszú távon sikeres cégek azok lesznek, akik az „Enterprise 2.0” koncepcióját képesek megvalósítani.
Az Oracle manapság ezt a WebCenter Suite termékével segíti elő ügyfelei számára, mely egy olyan integrált, nyílt szabványokra épülő megoldás, amely egyetlen, és a felhasználó által könnyen kezelhető felületen egyesíti az összes web 2.0-ás alkalmazást, köztük a fórumokat, a wikiket, az RSS-t, az e-mailt, a tartalom-menedzsmentet, a csoportmunkát, az értesítéseket, a jelenlét („presence”) szolgáltatást, a személyi és csoportos „tereket”.
Ehhez a témához kapcsolódott a nap vendégelőadója, Dobó Mátyás, a Blogter.hu blogszolgáltató tartalomfejlesztési igazgatója „Web 2.0 szolgáltatások stratégiája” című előadása is, melyben rámutatott, hogy manapság az emberek nagyon ritkán tudják elérni, hogy hosszabb távon egy dologra koncentráljanak és elmélyedjenek benne, ma a fő motiváció az, hogy ne maradjunk le semmiről, és ehhez rendelkezésre álnak a szükséges eszközök is. Dobó Mátyás szerint az új web 2.0-s eszközök fejlődésének iránya arra mutat, hogy segítenek visszaszerezni a „teljes figyelem fókuszát”, azt a kielégítő élményt, amikor az ember teljesen elmélyül abban a tevékenységben, amellyel foglalkozni szeretne. Az új szolgáltatásokra jellemző, hogy egyszerűek, fenntartják a fókuszt, egy funkcióra, feladatra adnak megoldást, de arra hatékonyan, egyszerű felületeken, a „A kevesebb több” elv jegyében.
A konferencia három napja alatt összesen nyolcvankét előadás hangzott el az Oracle, a partnerek, továbbá ügyfelek és független szakértők részéről. Kiemelt témaként szerepelt még az üzleti intelligencia, ahol például az MKB-Euroleasing Zrt., a Pick Szeged Zrt., a KSH és a Bricostore mutatták be projektjeiket, tapasztalataikat az Oracle üzleti intelligencia eszközeivel. A HOUG programjában két kiemelt iparági szekcióban külön előadások is folytak, az egészségügy és a központi kormányzat témakörében. Itt neves külső szakértők szólaltak fel, többek között Kincses Gyula, az Egészségügyi Minisztérium államtitkára, László Csaba közgazdász, egykori pénzügyminiszter, valamint Dr. Péterfalvi Attila adatvédelmi biztos.
Kapcsolódó cikkek
- A biztonság szeme - Térfigyelő rendszerekkel a biztonságért konferencia
- A közösségi média kihívás a hírügynökségek számára
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Májusban ismét Adattárház Fórum
- Virtualizáció 2010 konferencia
- A magyar hekker átsétál a falon
- Nemzetközi szaktekintélyek a 7. Simonyi Konferencián
- SPSS konferencia - kilencedszer
- Virtualizáció 2010 - A desktoptól a felhőig konferencia
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
2024. november 24. 10:24