HOUG konferencia tizenkettedik alkalommal

A vállalatok fókuszában a Web 2.0-ás információs kihívások és az üzleti intelligencia

forrás Prim Online, 2008. április 11. 14:51

A tizenkettedik alkalommal megrendezett Oracle-felhasználók Magyarországi Egyesületének (Hungarian Oracle Users’ Group - HOUG) konferenciája első három napján mintegy 430 résztvevővel folytak az előadások az adatbáziskezelés, alkalmazás-fejlesztés, SOA, információ biztonság, üzleti intelligencia, továbbá Web 2.0 valamint egészségügyi és központi kormányzat témakörökben a siófoki Hotel Azúrban.

Az eseményt megnyitó előadáson Füzes Péter, az Oracle Hungary ügyvezető igazgatója összefoglalta az utóbbi év fejleményeit az Oracle világában. Kiemelte, hogy a néhány évvel ezelőtt megfogalmazott stratégiai irányok követése a vállalat célja. Ezek közé sorolható a belső és felvásárolt innováció és portfolió-bővítés, termékek integrációja, biztonsági megoldások erősítése, erős iparág specifikus kínálat kialakítása. Megnőtt azonban a piacvezető pozíciók száma, amivel az Oracle büszkélkedhet: ma már nemcsak világszerte első az adatbáziskezelők piacán a cég, de az üzleti intelligencia, ügyfélkapcsolat-kezelés, SCM, emberierőforrás-kezelési alkalmazásokban is, továbbá Észak-Amerikában az üzleti alkalmazások teljes piacán, valamint világszerte egyes iparágakban, többek között a pénzügyi szektorban, a telekommunikációban és a közszférában. Füzes Péter fontos trendként említette, hogy megváltozott a vásárlók hozzáállása is az informatikai beruházásokkal kapcsolatban. Kiemelt céllá vált az egyszerűség és az átláthatóság a rendszerek konszolidációja révén, és ennek érdekében előnyben részesítik kész megoldások vásárlását a saját fejlesztéssel szemben.

A nap kiemelt témája volt a Web 2.0 információs kihívások: nehézségek az információ publikálásában, felkutatásában, megosztásában. Füzes Péter előadásában kiemelte, hogy a vállalatok számára ma az egyik legfontosabb feladat az információs kihívásoknak megfelelni. Ennek teljesítéséhez a jelenlegi megoldások nem megfelelőek, nem teszik lehetővé, hogy a felhasználók könnyen létrehozzák, csoportosítsák és megosszák az információt, továbbá különálló forrásokból és alkalmazásokból nyerjenek ki könnyen információkat, megvalósítsák az együtt dolgozást, a munkaerő kollektív intelligenciájának kialakulását. Ezeket a Web 2.0-ás megoldások segítségével, és vállalati környezetbe való beemelésével lehet elérni, cégen belül és cégek között. A hosszú távon sikeres cégek azok lesznek, akik az „Enterprise 2.0” koncepcióját képesek megvalósítani.
Az Oracle manapság ezt a WebCenter Suite termékével segíti elő ügyfelei számára, mely egy olyan integrált, nyílt szabványokra épülő megoldás, amely egyetlen, és a felhasználó által könnyen kezelhető felületen egyesíti az összes web 2.0-ás alkalmazást, köztük a fórumokat, a wikiket, az RSS-t, az e-mailt, a tartalom-menedzsmentet, a csoportmunkát, az értesítéseket, a jelenlét („presence”) szolgáltatást, a személyi és csoportos „tereket”.

Ehhez a témához kapcsolódott a nap vendégelőadója, Dobó Mátyás, a Blogter.hu blogszolgáltató tartalomfejlesztési igazgatója „Web 2.0 szolgáltatások stratégiája” című előadása is, melyben rámutatott, hogy manapság az emberek nagyon ritkán tudják elérni, hogy hosszabb távon egy dologra koncentráljanak és elmélyedjenek benne, ma a fő motiváció az, hogy ne maradjunk le semmiről, és ehhez rendelkezésre álnak a szükséges eszközök is. Dobó Mátyás szerint az új web 2.0-s eszközök fejlődésének iránya arra mutat, hogy segítenek visszaszerezni a „teljes figyelem fókuszát”, azt a kielégítő élményt, amikor az ember teljesen elmélyül abban a tevékenységben, amellyel foglalkozni szeretne. Az új szolgáltatásokra jellemző, hogy egyszerűek, fenntartják a fókuszt, egy funkcióra, feladatra adnak megoldást, de arra hatékonyan, egyszerű felületeken, a „A kevesebb több” elv jegyében.

A konferencia három napja alatt összesen nyolcvankét előadás hangzott el az Oracle, a partnerek, továbbá ügyfelek és független szakértők részéről. Kiemelt témaként szerepelt még az üzleti intelligencia, ahol például az MKB-Euroleasing Zrt., a Pick Szeged Zrt., a KSH és a Bricostore mutatták be projektjeiket, tapasztalataikat az Oracle üzleti intelligencia eszközeivel. A HOUG programjában két kiemelt iparági szekcióban külön előadások is folytak, az egészségügy és a központi kormányzat témakörében. Itt neves külső szakértők szólaltak fel, többek között Kincses Gyula, az Egészségügyi Minisztérium államtitkára, László Csaba közgazdász, egykori pénzügyminiszter, valamint Dr. Péterfalvi Attila adatvédelmi biztos.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36