Új LCD-gyárat épít a Sony és a Samsung 1,8 milliárd dollárért
Az elmúlt időszakban több olyan hír keringett az interneten, miszerint a Sony kiszállna az LCD gyártásból. A háttérben valószínűleg a japán elektronikai óriás gyenge pénzügyi eredményei, és az ezt kísérő szervezeti átszervezés állhat. A Sony próbál eredeti tevékenységi köreire összpontosítani, és eladja a sikerei csúcsán kiépített szerteágazó érdekeltségei egy részét, valamint bizonyos üzletágakból, mint például a chipgyártás, teljesen kiszáll. Az LCD-piac azonban soha nem látott mértékben növekszik, minden új innovációra szükség van, így ezen a területen éppen fordított a helyzet, és a vállalat inkább további befektetésekre készül.
A Sony és a Samsung által létrehozott konzorcium, az S-LCD már most is két gyárat üzemeltet a dél-koreai Tangjeongban, most egy harmadik üzem épül a többi szomszédságába, 1,8 milliárd dolláros költséggel. Ez lesz a vállalat második nyolcadik generációs gyártósora, így a 8-2 nevet kapja. Ez a technológia igen nagy, akár 220x250 centiméteres üveg-hordozófelületre gyártott LCD panelek létrehozását teszi lehetővé. A méret fontos szempont nem csak az elérhető legnagyobb átfogó, de a gazdaságosság szempontjából is. Az új gyár évi 60 ezer ilyen alaplapot képes legyártani, szemben a 8-1-es üzem 50 ezres kapacitásával. A panelek 49 százalékával a Sony, 51 százalékával a Samsung rendelkezik majd.
Kapcsolódó cikkek
- Megint árkartell miatt perelnek több elektronikai óriást
- Áttetsző Samsung és LG képernyők
- Samsung LCD tv 3 mm vékony képernyővel
- Energiatakarékos Samsung Ecofit 22 inches LCD monitorok
- Bejelentették az EISA díjazottakat
- Sharp-Sony: vegyes vállalat nagyméretű LCD panelek és modulok gyártására és értékesítésére
- Két professzionális "zöld" monitor a Samsungtól
- Samsung LCD panelek szupervékony kerettel
- Sony-Epson LCD-gyártási együttműködés
- 6,5 mm-es LCD TV a CES-en
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.