3,3 milliárd mobil világszerte
Az utóbbi évek hihetetlen mértékű növekedése mögött az áll, hogy a szegényebb térségekben rohamléptekkel nő a mobiltulajdonosok száma, már csak azért is, mivel itt a vezetékes távközlési infrastruktúra elmaradottsága miatt amúgy is óriási előrelépést jelent egy mobiltelefon. Ezt kiegészíti, hogy a készülékek ára elérte azt az alsó szintet, ami végül hatalmas keresletet gerjesztett a fejlődő világban; a folyamat egyértelmű nyertese a Nokia, amely méreténél fogva megfelelő mennyiségű olcsó mobiltelefont tud gyártani és értékesíteni a ráfizetés veszélye nélkül.
Miközben tehát 2006-2007 folyamán a teljes mobilpiac 22 százalékkal gyarapodott, Afrikában és Ázsiában 39, illetve 28 százalékkal több mobilt adtak el, mint a megelőző évben. Csak Indiában és Kínában 154 millióval, illetve 143 millióval nőtt a mobiltelefon-előfizetők száma az elmúlt két év folyamán. Eközben a vezetékes telefon-előfizetések száma alig 1 százalékkal emelkedett világszerte, ami egyértelmű stagnálást jelent. Az internet viszont nyilvánvaló felszálló ágban van, elsősorban a fejlett térségekben: itt a szélessávú előfizetések aránya eléri a 66 százalékot, míg a fejlett országokban ugyanez alig 1 százalék.
Kapcsolódó cikkek
- 5 milliárd mobil 2010-ben
- A svédországi idősek használják a legtöbb mobiltelefont
- Végre ismét növekedés a mobilpiacon
- A negyedik negyedben visszatér a növekedés a mobilkészülék-piacra
- Ismét zsugorodott a nyugat-európai mobilpiac
- Mobilfüggőség: már nem lehet élni nélküle?
- Az év végére már fellendülhet a mobiltelefonok világpiaci forgalma
- Példátlan mobiltelefon-kereslet csökkenés Ukrajnában
- Ötödével esett vissza a mobilpiac, de nem így az okostelefonoké!
- KSH: 112 ezerrel csökkent a mobiltelefon-előfizetések száma
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.