Távozik Arun Sarin a Vodafone éléről
Sarin helyét eddigi helyettese, Vittorio Colao veszi át. Befektetők üdvözölték a váltást, a cég papírjainak árfolyama a hírre reagálva 3,7 százalékpontot emelkedett a tőzsdén. Egyes elemzők szerint ugyanakkor a lépés egy kicsit még korai, mivel a számos piacon jelen lévő vállalatnak egy általánosan lassuló világpiacon kell boldogulnia a közeljövőben, azaz Colaóra nem vár könnyű küldetés. A Vodafone ennek ellenére stabil prognózist tett közzé 2009-re vonatkozóan, míg a 2008 márciusával végződött pénzügyi évre vonatkozó mutatói összhangban vannak a várakozásokkal, sőt egyes esetekben felül is múlják azokat.
Az indiai születésű, amerikai állampolgár Arun Sarin 1999-ben kezdett a Vodafone-nál dolgozni, amikor a gyorsan terjeszkedő brit székhelyű mobilcég felvásárolta vállalatát, az AirTouch Communicationst. Ezután egy rövid időre otthagyta a társaságot, hogy aztán 2003-ban vezérigazgatóként térjen vissza. Vezetésével a Vodafone bevételei alapján a világ legnagyobb mobilszolgáltatójává nőtte ki magát; az akkori 120 millióval szemben ma több mint 260 millió előfizetjük van világszerte, globális forgalmuk pedig 2007. április eleje és 2008. március vége között elérte a 35,5 milliárd brit fontot, 13,2 milliárd font bruttó nyereség mellett. (1 font = 306 Ft).
Kapcsolódó cikkek
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- Távozik a Siemens vezér
- A Samsung Electronics élén visszatér cégéhez az adócsaló Lee Kun-hee
- Vodafone UK: meg nem erősített elbocsátási híresztelések
- Új vezető a Magyar Telekom PR és márkamenedzsment osztálya élén
- A Motorola felvásárolta a BitBand céget, Dan Moloney távozik
- Visszatér az SAP a kettős ügyvezetéshez
- Eric Spiegel a Siemens USA új vezérigazgatója
- Új üzletágvezető a HP Magyarországnál
- Ericsson: új márkastratégiához új ember
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.