Bejegyezték a MELT egyesületet
Mint korábban hírül adtuk, megalakult a Magyarországi Elektronikai Társaság (MELT), amelyet néhány nappal ezelőtt, 13021-es sorszám alatt nyilvántartásba vett a Fővárosi Bíróság.
Az új civil szervezet célja a magyarországi elektronikai ipar képviselete, érdekegyeztető fórum létrehozása abban az iparágban, amely a GDP 10%-ának megtermelése folytán a nemzetgazdaság húzó ágazatának tekinthető. A társaság működése hiánypótló, jelenleg nincs működőképes egyesület az ipart komplexen képviselő területen. A bejegyzés lehetőséget nyújt az egyesületnek, hogy nemzetgazdasági kérdésekben véleményével segítse a gazdaság növekedését. Fontosságát növeli, hogy az elektronikai ipar nyersanyagigénye minimális, a termékekben megjelenő szellemi hozzáadott érték – szinte egyedülálló módon – a 85%-ot is eléri. Az elektronikai ipar és a hozzá tartozó kutatás-fejlesztés, oktatás, valamint a kereskedelem, logisztika, disztribúció és szervizszolgáltatás erősen épít a tudásbázisra, könnyű és tiszta munkát ad nagyon sok embernek. Az egyesület megkezdi tevékenységét a gazdasági és társadalmi élet valamennyi területén, ahol az elektronika meghatározó, vagy részes a működésben. Az egyesületet a 2008-as évre megválasztott elnökség vezeti: Gyulai József akadémikus (tiszteletbeli elnök), Lambert Miklós (elnök), Heiling Zsolt (alelnök), Ikladi Péter (ügyvezető). Lambert Miklós elmondta: szeretettel várnak tagjaik sorába minden olyan Magyarországon bejegyzett céget, nonprofit társulást és magánembert, aki a társaság alapszabályában foglaltakat elfogadja, és magáénak érzi.
További információ a MELT folyamatosan fejlesztett portálján
Kapcsolódó cikkek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.