HP, Intel, Yahoo szövetség a termináltechnológiáért
A három meghatározó piaci szereplő egy olyan szektorba fektet be, ami minden bizonnyal átszabja az IT kultúra mai arculatát.
Nem véletlen, hogy az új, energia- és erőforrástakarékos megoldás megmozgatta a három fontos piaci szereplő fantáziáját. A Gartner szerint a termináltechnológia legkésőbb 15 éven belül átveszi a meghatározó szerepet a mai struktúra felett, addigra kiépül a megfelelő infrastruktúra. Ez a folyamat már el is kezdődött, a három vállalat három külön adatközpontot hoz létre, egyenként 1000-4000 szerverrel, melyek szerepe, hogy erőforrást biztosítsanak a terminálfelhasználóknak, akik egyelőre gondosan kiválasztott tesztelők lesznek. A központok egyedül is működőképesek, de akár össze is kapcsolhatók egyetlen szerverfarmmá. A szakértők és üzletemberek teljesen egyetértenek abban, hogy a termináltechnológia a jövő útja, és tíz éven belül már komoly hasznot hozhat.
Kapcsolódó cikkek
- Mégsem jön az Intel szuperlapka jövőre
- 32 nanométeren az Intel
- Vezeték nélküli áramtovábbítás az IDF-en
- Egyesíti az internetet a tévével az Intel új csipje
- Intel ISEF: A világ legnagyobb, középiskolai tudományos versenye
- Újfajta memória-áramkört fedeztek fel a HP tudósai
- A világ legjobbjai között a BME és a HP közös kutatási projektje
- Új keresőprogramot fejleszt a Wikipédia
- Három éven belül 32 magos processzort tervez az Intel
- Hatékonyabb tranzisztorok nagyobb teljesítményű mikroprocesszorokhoz
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.