Keretek közt, biztonságban
CA Unicenter
Bekeretezve
"Az Unicenter keretrendszeres alkalmazás, vagyis az alapfunkcionalitást nyújtó keretet mindenhol telepítjük. Ha az abban meglévő funkciókon túl másokat is igényel a felhasználó, a keretbe ezeket az opciókat is beillesztjük. Közülük az eseménykezelés, a biztonsági funkciók, a rendszer terhelésszabályozása, a szoftverterítés és a leltárkészítés a favorit, de a helpdesk iránti igény is egyre gyakoribb. A választást elsősorban az adott rendszer legfrekventáltabb vagy legkritikusabb problémái határozzák meg. A keretrendszerbe integrálható opcióknak nem kell feltétlenül CA-termékeknek lenniük."
"Az Unicenter-nagyságrendű és -bonyolultságú termékek képességeit a heterogén környezetű, több telephelyes vállalkozások tudják leginkább kihasználni, de valódi korlátok nincsenek. A kisebb igényeket kielégíti a dobozos változat, felfelé pedig határ a csillagos ég. Utóbbira a Xerox 80 ezer felhasználós, néhány ezer szerveres, az Unicenter által felügyelt szatellitkapcsolatot említeném referenciaként. S hogy a felügyelet világban ne legyenek fehér foltok, arra a rendszer integrált részeként a közelmúltban megjelent, öntanuló algoritmussal működő NAgent termékünk a biztosíték."
"Hazai referenciáink méret és tevékenység szempontjából is változatosak. Kis és nagy kiépítési igénnyel állami, termelő, energiaszolgáltató, illetve pénzintézet egyaránt akad köztük. Míg néha a leendő ügyfél a pályázati kiírásban csak a rendszerfelügyelet kérdésére koncentrál, addig például a BKV Rt.-nél a rendszerfelügyeleti projekt egy nagyobb infrastrukturális beruházás része. Így a modernizálására kiírt tender keretében az újragondolt szervezet működését kiszolgáló új, korszerű infrastruktúra megfelelő hatékonyságú és biztonságú üzemeltetését szolgálja."
Tűzközelben
"Már kiemelkedő integrációs képessége miatt sem bántuk meg, hogy a BKV Rt. informatikai rekonstrukciójában tendert nyert Debis IT Services Unisoftware portfóliójában szerepelő Unicenter mellett döntöttünk. Ma már szinte kizárólag rá támaszkodunk" - mondja Babócsy László.
"A felügyeleti alkalmazások önmagukban nem orvosolják a problémákat" - folytatja -, "hiszen csak a meglévő vezetői és üzemeltetési tudást, tapasztalatot lehet a rendszerekben megörökíteni, illetve automatizálni. Az alapértelmezett beállítások köznapi hasonlattal élve csupán a konfekciós szintet jelentik, a helyes beállításokhoz viszont szaktudás kell. Vagyis - a dobozos termékek kivételével - nem egy, a telepítést követően magától "pöccre" induló megoldásról van szó. Ezek a termékek az általam felállított üzemeltetési feltételekre koncentrálva, ezeket kiszolgálva képesek minden eseményből kiszűrni a lényeget, s az ott előálló, de az egész rendszerre kiható, hibák esetén jelezni, riasztani."
Lépésről lépésre
"A projekt nálunk is az elvárásokat megfogalmazó rendszertervvel indult" - folytatja Babócsy. Ebben a kritikus területekre, az ezeket érintő meghibásodásokra, illetve a hibaokok időbeni kezelésével kapcsolatos követelményekre vonatkozó kérdésekre születtek válaszok. Egzakt meghatározásukhoz azonban üzemeltetési tapasztalat szükséges. A vállalati informatikusok főnökei - a cég pénzügyi vagy első vezetői lévén - a maguk nyelvén megfogalmazott követelésekkel (pl. gyorsabb rendszer, nullára redukált leállás) bombáznak minket. Ezeket nekünk kell a valós igények ismeretében az informatika világába átültetnünk."
"A tervben - a prioritások ismeretében - megfogalmazzuk a rendszer feladatait, és megkeressük a végrehajtásukhoz legmegfelelőbb alkalmazást. Majd lépcsős oktatás keretében megismerkedünk - s később a felhasználók is - a rendszer filozófiájával. Az oktatás mélysége azonban inkább az implementálóknál, mint a felhasználói oldalon fontos. Utóbbiaknak inkább a cég üzemeltetésében kell otthonosan mozogniuk. Így az optimális projektteam a felhasználók oldaláról a cég üzemeltetéséhez értő, míg a másik félnél az adott termék csínját-bínját ismerő szakemberekből áll."
"A próbafázis (pilot) célja, hogy megtudjuk, valóban a várt terméktulajdonságokkal, képességekkel szembesülünk-e. Ha nem, akkor át kell gondolni az esetleges változtatásokat, majd a megfelelő pilotot kivisszük valós környezetbe, behangoljuk, s igyekszünk hosszú távú működőképességéről is megbizonyosodni. Azonban végig szem előtt kell tartanunk, hogy a cég kívánalmait és a rendszer folyamatos változásait követendő, a hangolás az implementálás után sem fejeződik be. A BKV Rt.-nél a telepítést követően azonnal a belső informatika vette át az üzemeltetést."
Kapcsolódó cikkek
- A JD Edwards EnterpriseOne és az Oracle Transportation Management integrációja
- Hiánypótló kiadvány induló vállalkozásoknak
- Az előrejelzés új generációja a SAS-tól
- GPS-es rendszer segít az utasoknak
- Az SAP kiadta harmadik ERP bővítőcsomagját
- Novell: az üzleti csoportmunka fejlesztés akvizícióval
- A vállalatirányítás útvesztői
- Polémia a vezetési márkáról
- Újabb változások a számlakiállítás szabályaiban
- NFÜ: indul az új on-line számlakitöltő program