Mobilinternet: keveset tudunk és jellemzően otthon használjuk
Egy idén szeptemberi felmérés adatai azt mutatják: tízből kilencen tudják, mit fed a szókapcsolat, de csak minden harmadik felnőtt rendelkezik a témában bővebb tudással, ugyanakkor a legtöbben képtelenek elszakadni a - reklámok által is sugallt - képzettől, hogy alapvetően a mozgásban léthez kapcsolódik a fogalom - mondta.
Eközben, tette hozzá, az adatok szerint tízből hatan otthon használják a mobilinternet-szolgáltatást, minden hetedik felhasználó házon kívül netezik így, s ugyanekkora azok tábora, akik odahaza és házon kívül is nyúlnak ehhez az alkalmazáshoz.
Nagy István elmondta: az adatok azt mutatják, hogy a maroktelefon-tulajdonosok - elégedettségük okán vagy keresztkedvezmények reményében - első körben saját szolgáltatójuknál néznek körbe, ha mobilinternetet vennének, a vásárlás során azonban a reklámokból és a rokonoktól, szakemberektől szerzett információknál is többet számítanak a személyes tapasztalatok.
Az árak csökkenése és átláthatóvá válása sokat dob a mobiltelefonon internetezésen - mondta Matthias Schodits osztrák mobilmédia-szakértő.
Felhívta arra is a figyelmet: a szolgáltatást igénybe vevők alapvetően azok közül kerülnek ki, akik megengedhetnek maguknál az átlagnál jóval drágább telefont, így ők "nagyon attraktív célcsoportot" jelentenek az ágazat szereplői számára.
Lendít az iparágon, ha a lakosság jóval nagyobb hányadának van mobiltelefonja, mint internet-hozzáférése, akárcsak az, ha a más médiatípusokban már jelen lévő cégek keresztreklámmal terelik a felhasználókat honlapjaik felé - sorolta, kitörési pontként említve az olvasók által beküldött tartalmakat is.
Kapcsolódó cikkek
- Vestberg: 3,5 milliárd mobilszélessávú felhasználó 2015-re
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Felére csökkentik a 4. generációs mobilhálózatok energiaigényét
- Kínában már 18 millió felett van a 3G-t használók száma
- Smart Office: mobil + vezetékes internetkapcsolat + telefon
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Januárban is bővült a vezetékes szélessávú piac
- Újdonság a hazai piacon: Vodafone internetmegosztó
- Új mobilinternet-csomagokat kínál a Pannon
- Tovább nőtt a mobilinternetezők száma januárban
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.