Portálháború - elérkezett a béke ideje?
A második sorba szorult hubok - melyek között olyan cégek vannak, mint az Excite@Home, a Go Network vagy a Lycos - számára az új jelszó a "niche". Ezek a központok, melyek korábban az egész internetet átfogó általános portáloknak nevezték magukat, most a siker lehetőségét a speciálisabb témák bővítésében látják. Például az Excite@Home a múlt héten társult a Dow Jones & Co. pénzügyi kiadóvállalattal a kisbefektetők igényeit kiszolgáló honlap készítéséhez, vagy megemlíthetjük a Go Network-központot is, amely szórakoztatás- és pihenésorientált on-line szolgáltatás nyújtásához a Walt Disneyvel kötött szövetséget. "Idővel mindegyik portál azon igyekszik majd, hogy egy bizonyos területen kiválónak tartsák - mondta Steve Wadsworth, a Go.com elnöke. - Hatalmas feladat mindenben jónak lenni, a web evolúciójának következő szakasza a részekre fokuszálás."
A Yahoo! elmúlt évekbeli növekedése megmutatta, mit tudnak és mit nem tudnak nyújtani a hagyományos portálok. 1999 januárjában a Yahoo! Lycos feletti fölénye - a Media Metrix jelentése alapján - 1 millió felhasználó volt havonta. A Yahoo! 1999-es vásárlásainak köszönhetően (GeoCities, Broadcast.com) az elmúlt hónapban ez a különbség 13 millióra nőtt riválisával szemben, és forgalma közel duplája volt a Go Networknél mértnek.
A növekvő különbség minden versengő felet piaci helyzetének újragondolására és új stratégiák kifejlesztésére ösztönzi, mondta David Card, a Jupiter Communications elemzője. "Egyre világosabb, hogy a Yahoo!, az AOL és a Microsoft egyre inkább elhúz a mezőnytől." A túléléshez a második sorba szorult portáloknak meg kell változtatniuk a hagyományos médiavállalatokkal kapcsolatos gondolkodásukat. Az információk külső média- és a kereskedelmi vállalatok számára történő továbbadása helyett inkább arra kell összpontosítaniuk, amit a legjobban tudnak - támogatniuk kell a kiadókat a szoftverek és technológiák hatékony on-line terjesztésében. Visszatérve az Excite@Home-Dow Jones esetre, a portáloknak igyekezniük kell exkluzív tartalmat nyújtani, részcsoportok figyelmét megragadni. "Az emberek a tartalom iránt elkötelezettek, a terjesztés formája nem érdekli őket" - nyilatkozta George Bell, az Excite@Home elnöke. "A növekedés útja a vertikális fejlődés." Hasonlóképp, a Go-vezető Wadsworth vállalata szerepét a hagyományos kiadók technológiai partnereként képzeli el. "Minden a hagyományos médiával történő házasságon múlik, olyan szoftverekkel, amik lehetővé teszik az interaktivitást és a közösségi tevékenységeket."
A speciális kategóriákra fokuszálás hosszú távon nagy nyereséget hozhat a portálcégek számára, lehetővé téve a reklámok szempontjából fontos csoportok egyszerű megcélzását, és megnyílik az út a kategóriaspecifikus kereskedelem előtt. De a Jupiter elemzője, Card szerint kockázatos lehet az általános internetes tevékenységek piacáról kivonulni.
A portálokat megkülönböztető tevékenységek alapja a szoftver alapú szolgáltatások nyújtásának képessége, az e-mail címtől kezdve a hírek testre szabott megjelenítéséig. A kihívás elegendő nagyságú forgalom megőrzése a nagyobb hasznot hajtó célcsoportok kiszolgálása közben, egy igazságos egyensúly megtalálása.
"A portál szempontjából jó stratégia a célzott értéknyújtás, de a kérdés az, hogy vajon a csoportok megcélzása, számukra speciális tartalom átadása elegendő-e a felhasználók általános központokból való kihúzásához" - mondta Card. "Ez a nagy kockázat."
Kapcsolódó cikkek
- Szabadon alakíthatóak lesznek a Yahoo találatai
- Megvalósulhat az egységes belépőrendszer
- Mélyrepülésben a hagyományos és online lemezeladások
- Együtt bűnhődik a Google, a Microsoft és a Yahoo
- Augusztusi kereső top10: elsöprő Google előny, előretörő Ázsia
- A Yahoo bezárja online aukciós oldalát
- 100 új weboldalt tervez a Yahoo
- Megöli a tévét az online video?
- Tőzsde helyett akvizíció - Internet Hungary 2006
- Egy év alatt 106%-kal gyarapodott a zeneletöltések piaca
Galaxy AI: Mesterséges intelligencia a csuklódon és a füledben
A Samsung legújabb okoseszközeiben kulcsfontosságú szerepet tulajdonít a mesterséges intelligenciának (AI). A Galaxy AI egy olyan, a mindennapokat támogató intelligens technológia, amely a felhasználói igényekhez alkalmazkodik, egyaránt a fitnesz, az egészségmegőrzés és a kommunikáció területén. Az új Galaxy Watch7 és Watch Ultra okosórák, valamint a Galaxy Buds3 és Buds3 Pro fülhallgatók a vállalat első olyan viselhető eszközei, amelyeken a Galaxy AI átfogóbb, személyre szabottabb élményt nyújthat. A mesterséges intelligencia a korábbi funkciókat még színvonalasabbá teszi, miközben számos új szolgáltatást is kínál.
A HONOR Magic V3 elsőként kapja meg az AI-alapú MagicOS 9.0 frissítést
A HONOR bejelentette a MagicOS 9.0 hivatalos frissítési ütemtervét. A MagicOS 9.0 hivatalos verziója* először a HONOR Magic V3 készüléken lesz elérhető Európában decembertől. Az iparág első, minden szituációhoz személyre szabott AI operációs rendszereként a felhasználói élmény sokkal jobb lesz, beleértve a továbbfejlesztett AI funkciókat, az optimalizált ember-gép interakciót és még több személyes AI élményt.
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.