A Panasonic megvenné a Sanyót
A japán Panasonic pénteken részvényenként 131 jenes, egyezménye ajánlatot tett a Sanyo részvényeire. A Panasonic összesen legalább 4,5 milliárd dollárt szán a Sanyo többségének megszerzésére.
A piaci helyzetre jellemző, hogy az ajánlat a hagyományoktól eltérően nem felárat tartalmaz a Sanyo piaci értékéhez képest, hanem ellenkezőleg: közel 4 százalékkal kevesebbet ér a Sanyo pénteki záróáránál, dacára annak, hogy a Sanyo eddig ismert eredményei igen jók, és habár egész évi átlagban messze nem fogja elérni az első félévi ütemet, éves előrejelzése szerint egész üzleti évében így is 22 százalékos növekedésre számít adózott eredményében az előző évi 28,7 milliárd jenhez képest. Mindazonáltal a Sanyoban részes befektetési bankok kapva kapnak a lehetőségen, hogy pénzhez juthatnak: a Goldman Sachs máris közölte, hogy átadja Sanyo-részvényeit.
A Panasonic Corp. a világ legnagyobb plazmatévégyártója, a Sanyo Electric Co Ltd. pedig világelső az újratölthető elemek piacán. Kettejük együttese a második számú japán elektronikai gyártó lenne a Hitachi Ltd. mögött.
A Panasonic bejelentése előtt a Panasonic 2,9 százalékos nyereséggel 1051 jenen, a Sanyo 3,6 százalékos veszteséggel 136 jenen zárt a tokiói értéktőzsdén.
Az üzleti éve szeptemberrel zárul első felében a Sanyo adózott eredménye 32,648 milliárd jen volt, 104,3 százalékkal több az egy évvel korábbi 15,981 milliárdnál, 2,5 százalékkal kereken egybillió jenre növekedett bevételből.
A Panasonic adózott eredménye 55,461 milliárd jen volt az üzleti éve szeptemberrel zárult második negyedében, 16 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 65,808 milliárdnál. A bevétele 4 százalékkal 2,2 billió jenre apadt. A Panasonic november végén csökkentette előrejelzését: a jövő márciussal záruló pénzügyi évében 30 milliárd jenes adózott eredményre számít az addig jelzett 310 milliárd helyett, bevétele várhatóan 8,5 billió jen lesz, az előzőleg várt 9,2 billió helyett.
Kapcsolódó cikkek
- Letölthetőek az új Panasonic DMC-GF1/GH1/G1 képességfokozó firmware-ek
- Képességfokozó firmwaretrió a Panasonictól
- Újdonságok a Panasonic-napon
- Felmérés: a Panasonic kompaktjai a legmegbízhatóbbak
- A világ első mikro négyharmados kamerája
- Ma debütál az első 3D TV
- Három új Full HD 3MOS kamera a Panasonictól
- Full HD 14 megapixeles Sanyo videokamera-fényképezők kettős zoommal
- DMC-FT2: vízálló, fagyálló kompakt HD videóval
- SDR kameratrió 78x-os optikai ultrazoommal
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.