Nikkei: százmilliárd jen veszteséggel számol a Sony
A fenti összegek nagyjából 230, illetve 470 milliárd forintnak felelnek meg, ami jól illusztrálja az ügy jelentőségét. Szintén a helyzet súlyosságát mutatja, hogy a Sony utoljára 14 éve volt kénytelen működési veszteségről beszámolni. A hírre reagálva az elektronikai társaság részvényeinek árfolyama 9 százalékpontot zuhant a tokiói tőzsdén, ami azt jelenti, hogy a vállalatóriás értéke közel kétmilliárd dollárral csökkent. A Toshiba esetében 8 százalékpont volt az árfolyamesés. A Sony korábban még 200 milliárd jen (kb. 470 milliárd Ft) működési profittal számolt, a Toshiba pedig 150 milliárddal (350 milliárd Ft).
A Nikkei meg nem nevezett hírforrása azzal indokolta a negatív korrekciót, hogy a gazdasági válság hatására csökkent a kereslet az elektronikai termékek iránt, a készletek felhalmozódása pedig áresést eredményezett. A Sony még decemberben takarékossági intézkedéseket helyezett kilátásba: mintegy 16 ezer munkahely megszüntetését és egyes perifériális tevékenységek leépítését. Elemzők azonban a mostani bejelentés után úgy látják, hogy állandó, teljes munkaidős állások felszámolására is szükség van a vállalatnál, az eddig tervezettnél nagyobb mértékben, emellett pedig tanácsos lenne megválni a pénzügyi tevékenységet folytató üzletágtól. A Sony egyelőre nem kommentálta hivatalosan a hírt.
Kapcsolódó cikkek
- Nőtt a Sony nyeresége
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Red Hat: a 2010-es pénzügyi harmadik negyedévben 18 százalékos árbevétel-növekedés
- 51 millió forint nyereséget ért el október végéig a Kulcs-Soft
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Magyar Telekom: kisebb eredmény és bevétel
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- Felfüggeszti az OLED tévék gyártását a Sony
- A Sony első üzleti negyedéve: 37,1 milliárd jen veszteség
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.