Japán kikapcsolja 2G mobilhálózatát
Az NTT DoCoMo a világon elsőként, 2001 októberében indította el saját harmadikgenerációs szolgáltatását. A legnagyobb japán szolgáltató ezek után a japánok új technológiák iránti fogékonyságára építve fejlesztett ezt a hálózatot. Erre az együttműködési készségre és érdeklődésre szükség is volt, hiszen mind az USA, mind Európa területén igen ígéretesnek tartott és végül kegyetlenül lassú startot vettek a hasonló rendszerek. A felhasználók legnagyobb része itt nem érdeklődött az új szolgáltatások iránt, melyek először csak igen szerények voltak, és a drága, általában kihasználhatatlanul nagy tudású és cserébe filléres műanyagokból igénytelenül összerakott készülékek sem vonzották őket.
Japánban azonban a korai start mellett hamar megjelentek a szolgáltatások is, és a helyi készülékgyártók a csak japán piacra szánt modelljeikkel jóval megelőzték a világot, 8 megapixeles telefont például már hosszú évek óta kapni a szigetországban. Az egyértelműen piacvezető, 51 százalékos piacrészt birtokló NTT DoCoMo a siker miatt lassan elhanyagolta a 2G rendszereket, jellemző, hogy 2004 óta már csak 3G-s telefonokat forgalmaz. Ennek meg is lett az eredménye, már 2006 során több lett az újgenerációs szolgáltatásokra előfizető felhasználó, mint a 2G-s modell használója. Végül a legfrissebb adatok szerint 2008 decemberére a cég 54 millió előfizetőjének 88 százaléka már 3G szolgáltatást vett igénybe. A ma még 6,7 millió 2G felhasználó közül azok számára, akik még 2012 környékén sem váltottak 3G-re még a márciusi átállás előtt különlegesen kedvező készülék és szolgáltatáscsomagokat biztosítanak.
Kapcsolódó cikkek
- Tovább hódított februárban a szélessávú internet
- A Clearwire szerint egyesíthetők az LTE és a Wimax 4G mobiltechnológiák
- Februárban vegyes mozgások voltak a magyar mobilpiacon
- Konferencia a MIK elmúlt évi eredményeiről
- Közel félmillióval nőtt az internet-előfizetések száma
- A vártnál gyorsabb ütemben térhet magához a mobilpiac
- HSPA-technológia: 84 Mbps sebességű világrekord az Ericssontól
- Ingyenes mobiltelefonálás házi GSM-adótoronnyal
- Lehallgathatóak beszélgetéseink: elkészült a 4 milliárd mobilt védő kód törése
- Világelső: LTE mobilhálózat és terminál kompatibilitása Ericsson-Samsung koprodukcióban
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.