Japán kikapcsolja 2G mobilhálózatát
![](/download/viewattach/71297/1/40/preview-910512546.jpg)
Az NTT DoCoMo a világon elsőként, 2001 októberében indította el saját harmadikgenerációs szolgáltatását. A legnagyobb japán szolgáltató ezek után a japánok új technológiák iránti fogékonyságára építve fejlesztett ezt a hálózatot. Erre az együttműködési készségre és érdeklődésre szükség is volt, hiszen mind az USA, mind Európa területén igen ígéretesnek tartott és végül kegyetlenül lassú startot vettek a hasonló rendszerek. A felhasználók legnagyobb része itt nem érdeklődött az új szolgáltatások iránt, melyek először csak igen szerények voltak, és a drága, általában kihasználhatatlanul nagy tudású és cserébe filléres műanyagokból igénytelenül összerakott készülékek sem vonzották őket.
Japánban azonban a korai start mellett hamar megjelentek a szolgáltatások is, és a helyi készülékgyártók a csak japán piacra szánt modelljeikkel jóval megelőzték a világot, 8 megapixeles telefont például már hosszú évek óta kapni a szigetországban. Az egyértelműen piacvezető, 51 százalékos piacrészt birtokló NTT DoCoMo a siker miatt lassan elhanyagolta a 2G rendszereket, jellemző, hogy 2004 óta már csak 3G-s telefonokat forgalmaz. Ennek meg is lett az eredménye, már 2006 során több lett az újgenerációs szolgáltatásokra előfizető felhasználó, mint a 2G-s modell használója. Végül a legfrissebb adatok szerint 2008 decemberére a cég 54 millió előfizetőjének 88 százaléka már 3G szolgáltatást vett igénybe. A ma még 6,7 millió 2G felhasználó közül azok számára, akik még 2012 környékén sem váltottak 3G-re még a márciusi átállás előtt különlegesen kedvező készülék és szolgáltatáscsomagokat biztosítanak.
Kapcsolódó cikkek
- Tovább hódított februárban a szélessávú internet
- A Clearwire szerint egyesíthetők az LTE és a Wimax 4G mobiltechnológiák
- Februárban vegyes mozgások voltak a magyar mobilpiacon
- Konferencia a MIK elmúlt évi eredményeiről
- Közel félmillióval nőtt az internet-előfizetések száma
- A vártnál gyorsabb ütemben térhet magához a mobilpiac
- HSPA-technológia: 84 Mbps sebességű világrekord az Ericssontól
- Ingyenes mobiltelefonálás házi GSM-adótoronnyal
- Lehallgathatóak beszélgetéseink: elkészült a 4 milliárd mobilt védő kód törése
- Világelső: LTE mobilhálózat és terminál kompatibilitása Ericsson-Samsung koprodukcióban
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az eMAG és a Rejoy elindítja az Easy Buyback programot
Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt is beforgathatják új okostelefonjuk megvásárlásába.
Ünnepeld a futball életérzését csevegés közben és nyerj te is a Viberen
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és a hangalapú kommunikáció globális piacvezetője minden igazi futballrajongót meghív, hogy vegyenek részt interaktív tippjátékában, amely még közelebb hozza a barátokat, családtagokat és kollégákat az eseményekhez.
Stúdió kaliberű portréfotózási képességekkel érkezik a HONOR 200 termékcsalád
A HONOR, Európa leggyorsabban növekvő okostelefon-márkája ma a párizsi Hipódromo de París-Longchamp helyszínén egy látványos rendezvényen mutatta be a HONOR 200 termékcsaládot. Az eseményen – amelyen több mint 800 európai újságíró és partner vett részt – a vállalat megerősítette, hogy a HONOR 200-as széria Magyarországra is érkezik. Ezzel együtt most először lesz kapható a régióban és az országban a HONOR 200 és a HONOR 200 Pro.
Az érettségire való felkészülésben is jól jöhetnek az okostelefonok
Az emelt szintű szobeli érettségik már nagyban zajlanak, alig két hét múlva pedig a középszintűek is elkezdődnek. A diákok számára fontos, hogy koncentráljanak, összeszedjék gondolataikat, és rendezetté tegyék hétköznapjaikat az ideális felkészüléshez. A HONOR által ajánlott alkalmazások pontosan ebben segítenek.
Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést
Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól.