Integrált Siemens kardiológiai IT-megoldás
Ennek az az előnye, hogy a labor személyzete már a vizsgálat alatt a fontos adatokból perceken belül elő tudja állítani a beutaló osztály, illetve a küldő orvos(ok) számára a vizsgálati jelentést. Ez eddig jellemzően órákig tartott, hiszen a formanyomtatványokról kézzel kellett a rögzített adatokat a bevinni a riportkészítő rendszerbe, és a képeket hasonlóan manuálisan kellett adathordozóra rögzíteni.
Az új IT-rendszerben a Siemens a syngo Dynamics nevű teljes körű (multimodális) dinamikus képarchiváló rendszerét hozzákapcsolta a laborban lévő Axiom Artis FC angiográfiai berendezéséhez és Axiom Sensis XP véráramlástani (haemodinamikai) mérőhelyéhez. Utóbbi esetében a mérési adatok valós idejű adatátvitel útján kerülnek át automatikusan a syngo Dynamics rendszerbe. Ennek munkaállomása előtt ülő orvosnak a jelentés megírásához minden adat rendelkezésére áll, amint a katéterezés befejeződött. Így a kardiológiai osztály munkafolyamata jelentősen felgyorsul, az elkészülő jelentés pontosabb, mint a hagyományos katéteres laboratóriumokban. Hírek szerint a jövőben a klinika ultrahangos berendezéseihez is kiépítik a syngo Dynamics interfészt.
Kapcsolódó cikkek
- Növekszik az internetfüggő felnőttek száma Dél-Koreában
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- Számítógépstressz-szindróma a lassú és kiszámíthatatlan pécéktől
- Nemzetközi cégé lett a magyar egészségügyi informatikai vállalat
- Hányni fogsz a 3D TV-től
- Új generációs outsourcing: Siemens hibridfelhő-számítóközpont
- Innovate! 2010: magyar a dobogón
- e-Health Week 2010: átütő siker Barcelonában
- Sanghai Expo: az első zöld világkiállítás Siemens technikára épít
- Távgyógyászat
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.