Erősödik az érdeklődés az élelmiszeriparban az ERP iránt
A Microsoft vállalatirányítási rendszerpartnereként ismert MultiSoft Kft. projektigazgatója, Kárpáti Zoltán úgy látja: a válság ellenére az élelmiszeriparban nő a kereslet az ERP rendszerek iránt: Ennek szerinte az az oka, hogy mind több vállalat ismeri fel, hogy az iparági szabályok összetettsége és az erős verseny miatt ma már csak integrált informatikai megoldásra támaszkodva aknázhatók ki a magyar termelésben és gyártásban rejlő kereskedelmi tartalékok.
Kárpáti vallja: a hazai iparra és vállalatok jelentős részére még mindig jellemző rugalmatlanság és pontatlanság gátja lehet egy hosszú távú külföldi együttműködésnek. Kárpáti szerint a gondokon csak a folyamatok átszervezésével, az ellenőrzés magas fokú automatizáltságával lehet segíteni.
Kárpáti szerint egyre több hazai vállalkozás jön rá, hogy a folyamat kulcsa egy olyan vállalatirányítási rendszer, amellyel szemben jogos elvárás, hogy maradéktalanul megfeleljen a vonatkozó élelmiszeripari előírásoknak, miközben alkalmas azok betartatására. A Multisoft tapasztalata: ügyfélkörében az integrált vállalatirányítási rendszerek iránti kereslet a válság ellenére is folyamatosan nő.
Az élelmiszeripari ERP megoldás kifejlesztése óta a társaság összesen hét rendszert vezetett be. 2009 alig több mint két hónapja alatt viszont az érdeklődők száma ennek többszörösét érte el, és várhatóan az idei megrendelések is jóval a 2008-as évi fölött lesznek. A fokozott igényt a projektigazgató azzal magyarázza, hogy a termelői, kereskedelmi folyamatok precizitása integrált rendszer nélkül egy bizonyos szint fölé nem növelhető, márpedig az EU élelmiszer-kereskedelmében az alapkövetelmények gyakran e szint felettiek. Korszerű ERP mellett viszont nem fordulhat elő, hogy jelentős mennyiségű árunak a raktárban jár le a szavatossága, hogy az árukészlet és a raktárfőkönyv eltérést mutat, vagy hogy egy megrendelés késve, nem megfelelő mennyiségben és minőségben jut el a vevőhöz. Segítségével a likviditás kezelése gördülékenyebb, szélesebb vevőkört olcsóbban lehet kiszolgálni, miközben a jellemző megtérülés mindössze két-három év, ami az uniós pályázati pénzek igénybevételével tovább csökkenthető.
Tudvalevő, hogy a MultiSoft kifejezetten kkv-knak kifejlesztett, Microsoft Dynamics NAV (korábban Navision) alapú élelmiszeripari megoldása nagykereskedések és gyártó vállalatok igényeire reagál, ezek követelményei mentén fejlődött és fejlődik. Így lehetőség van receptúrák alapján gyártani, mely segít a költségek csökkentésében, a készletezés és a beszerzés hatékonyabb megszervezésében. Teljes körű az árúk nyomon követhetősége, így minden előállított késztermékről tudni lehet, miből, hol, mikor, hogyan gyártották. A rendszer képes érvényesíteni az összes európai és hazai élelmiszeripari előírást, minimálisra csökkentve a minőségi kifogások számát. Kárpáti szerint az élelmiszeriparra kihegyezett ERP rendszer, illetve használója alkalmas a többnyire szigorú elszámolású európai üzleti előírások maradéktalan teljesítésére, következésképpen az adott cég megbízhatóbb partnerré, versenyképesebb szereplővé válik az EU piacán.
Kapcsolódó cikkek
- Magyarországon az SAP Business One 8.8
- SAP: bérelhető vállalatirányítási rendszer középvállalatoknak
- IFS-Centric vegyes vállalat ERP megoldások fejlesztésére
- Extra riportok Microsoft Dynamics felhasználóknak
- Az SAP kiadta harmadik ERP bővítőcsomagját
- A vállalatirányítás útvesztői
- Tovább csökken a papírmunka
- IFS Applications Oroszország vezető MRO központjánál
- Már itthon is elérhető az IFS Applications 7.5
- ERP-be ágyazott Google-stílusú keresőt kínál az IFS
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.