MTV: öt cég tett ajánlatot a minimáltenderen
A formai és alkalmassági feltételeknek korábban megfelelt cégek mindegyike benyújtotta ajánlatát a Magyar Televízió (MTV) új, óbudai székházának legszükségesebb technikai eszközeire szorítkozó pályázaton, amelyen így továbbra is öt társaság van versenyben - tájékoztatta csütörtökön a közszolgálati médium az MTI-t.
Az adáslebonyolító rendszerre, távközlési és technikai központra, hang-, valamint intercom-rendszerre, továbbá különböző kiegészítő és segédanyagok beszállítására kiírt, gyorsított meghívásos eljárás feltételeinek az Albacomp RI Kft., az AudMax Broadcast Kft., a Navigator Informatika Zrt., a Rexfilm Kft. és a Studiotech Hungary Kft. részvételi jelentkezését fogadták el az MTV szakemberei - tudatták.
Február 11-én döntött úgy az MTV-t felügyelő közalapítvány kuratóriumi elnöksége, hogy egy legszükségesebb berendezésekre szorítkozó közbeszerzési eljáráson szerzi be az új székház egyes eszközeit a köztelevízió, miután az előző nap lejárt határidőig egyetlen ajánlat sem érkezett a teljes felszerelésre.
Egy név nélkül nyilatkozó testületi tag a döntéshozatal után azt közölte az MTI-vel: maximum nettó 1,2 milliárd forintból szerzik be a két éve még 6-8 milliárdosra becsült beruházás azon elemeit, amelyek nélkül nem tudnák elkezdeni a normális működést az óbudai új székházban; azt tervezik, hogy egy központi kapcsolótermet és egy adáslebonyolítót szereznek be ilyen módon.
Két nappal később úgy nyilatkozott az MTI-nek Medveczky Balázs, az egy éve elnök nélkül működő intézmény ügyvezető alelnöke, hogy április közepére lezárulhat a közbeszerzési eljárás.
Kapcsolódó cikkek
- Informatikai szolgáltatásokat vásárol a MÁV-START Zrt.
- Egymilliós közbeszerzési bírság a Kopint-Datorgnak
- Megvette a parlament az új képviselők számítógépeit
- A Magyar Telekom fél áron nyerte a HM mobil tenderét
- Az Albacomp szállíthatja a Közbeszerzések Tanácsa informatikai rendszerét
- Félmilliárdért fejleszteti tovább hálózati szoftverét a Magyar Posta
- A kormány visszavonja az infokommunikációs stratégiára kiírt közbeszerzést
- A becsült díj feléért jutott mobil távközlési szolgáltatáshoz a HM
- Kormányszóvivő: nincs 40 milliárdos informatikai fejlesztés és 12 milliárdos irodabútor-beszerzés
- Pert vesztett a GVH a szoftverlicencügyben
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.