Tovább nőtt az internetezők aránya
Felmérés az internetezési szokásokról
A 18-64 éves internetezők több mint egytizedének nincs e-mail címe - derült ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös kutatásából, melyben többek között a vizsgált korcsoport internetezési szokásait mérték fel. Legkevésbé a kisvárosban élők, az alacsony jövedelműek és az alacsony végzettségűek leveleznek a világhálón: utóbbiak közel egynegyede soha nem e-mailezik. Ennek ellenére a levelezés a második legnépszerűbb netes tevékenység, csupán az általános keresés, információgyűjtés előzi meg. Az internethasználók háromnegyede munkához, iskolai feladatok megoldásához is segítségül hívja a világhálót, több mint a felük ráadásul legalább heti rendszerességgel. Vásárlás előtt 68 százalékuk gyűjt információt az interneten, és 31 százalék a beszerzést is intézte már online. Rendkívül népszerűek a közösségi oldalak: a felnőtt internetezők 71 százaléka regisztrált tagja legalább egy hasonló szolgáltatásnak, igaz, mindössze 51 százalékuk látogatja ezeket az oldalakat legalább havi rendszerességgel. A fórumokat, blogokat is minden második netező olvassa, és 23 százalék legalább alkalmanként, 1-2 havonta részt vesz azok formálásában. "A közösségi szolgáltatások mellett a hagyományos médiatípusok - mint a rádió és a tévé - online fogyasztása is egyre jellemzőbb: a 18-64 éves netezők több mint 22 százaléka legalább havonta egyszer néz vagy hallgat műsorokat a világhálón keresztül, 16 százalékuk pedig legalább heti rendszerességgel teszi ezt" - mondta Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője.
Naponta netezik az emberek harmada
A felmérés az internethasználat gyakoriságának változását is vizsgálta: míg 2005-ben a megkérdezettek csupán 12,5 százaléka netezett napi gyakorisággal és egyharmada legalább 1-2 havonta, addig 2008 végére már több mint 30 százaléka naponta, több mint fele legalább 1-2 havonta használta a világhálót. Ugyanebben az időszakban a heti rendszerességgel netezők aránya 25 százalékról 48 százalékra nőtt.
A legtöbben otthon csatlakoznak a világhálóra: az internetezők több mint 80 százaléka netezik otthonról, míg a második helyre a munkahely szorult mintegy 28 százalékkal. Az egyes csoportok közt megfigyelhető néhány különbség: míg a munkahelyről leginkább a felsőfokú végzettségű, magas jövedelemmel rendelkező szellemi foglalkozásúak neteznek, addig a 18-29 éves korosztály több mint 27 százaléka a barátoknál, ismerősöknél is rendszeresen csatlakozik a világhálóra.
A cikk adatai a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös kutatásának eredményein alapulnak. A felmérés 2008 decemberében egy 1 031 fős, kor (18-64 évesek), nem, iskolai végzettség és földrajzi jellemzők szerinti reprezentatív lakossági mintán készült.
Kapcsolódó cikkek
- A szoftverhonosítás lesz a következő téma a látássérültek informatikai klubjában
- eVITA: fórum az életvitelt segítő infokommunikációs technológiákról
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Növekszik az internetfüggő felnőttek száma Dél-Koreában
- Internetfüggők az amerikai diákok
- Sms technológiát vásárol a Twitter
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Multifunkciós egyetemi kártya lesz Debrecenben
- Napi 80 sms-t küldenek a tini-lányok
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.