Megnyílt Magyarország második legnagyobb szerverparkja
Másfél milliárd forint összegű beruházással, az egykori Athenaeum nyomda kőbányai épületkomplexumában jött létre a Dataneum névre keresztelt szerverpark, mely napjainkban Magyarország második legnagyobb ilyen intézménye - közölte az üzemeltető Dataneum az MTI-vel.
A beruházó a kanadai-magyar tulajdonú Central European Capital Co. (C.E.C.C., Közép-Európai Tőkebefektetési Kft.), melynek irányításával 2008 decemberében indult meg a kivitelezés. Pár hónap múlva, 2009 márciusában már be is költözhetett az első bérlő, az Invitel Zrt., mely saját szervereket is telepített a kőbányai épületbe - olvasható a Dataneum közleményében.
A beruházó tíz plusz tíz évre bérli a mintegy 15 000 négyzetméternyi területet az Athenaeum Zrt.-től, valamint opcióval is rendelkezik az egész komplexum megvásárlására. Az Invitel Zrt. a rendelkezésre álló terület 10 százalékát foglalja el.
Egy felhasználói adatközpont megvalósítása a tervezéstől függően 6-8 hónapot vesz igénybe, a bérlők több fizetési konstrukció közül is választhatnak - derül ki a közleményből.
A fix átalánydíjas szolgáltatási konstrukció keretében a terület bérleti díja tartalmazza a rezsi, illetve az üzemeltetési költségeket is, lehetőség van ugyanakkor egy egyszeri létesítési díj kifizetésére is az átvételkor - olvasható a Dataneum közleményében.
Kapcsolódó cikkek
- Szervercsipeken dolgozik az ARM
- Új Dell-szerverek Intel Xeon 7500 processzorokkal
- Legújabb Fujitsu szerverek mint virtualizációs erőgépek
- Nem támogatja tovább az Itanium szerverplatformot a Microsoft
- Új, nagy teljesítményű HP munkaállomások Intel Xeon 5600 CPU-kal
- IBM X5 szerverek: jelentős memóriabővítés új hardver nélkül
- Fujitsu x10sure 3.1: kibővített virtualizációs képességek
- Xeon X5680: Az Intel leggyorsabb szerverprocesszora
- IBM POWER7: versenytárs nélkül
- Konténer-szerverrendszerek Tajvanon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.