Megdőlt az SMS-rekord Németországban
A forgalom tavaly 15 százalékkal felülmúlta az egy évvel korábbi rekordot, az 1999-es 3,6 milliárdhoz képest pedig csaknem a tízszeresére növekedett. A BITKOM infokommunikációs iparági szervezet pénteken kiadott jelentése alapján valamennyi németországi lakos naponta legalább egy üzenetet pötyögött be a mobiljába.
A növekedés legfőbb oka, hogy egyre olcsóbb a szolgáltatás. A forgalom jövőre bőven meghaladhatja a 30 milliárdot - áll a közleményben.
A legfeljebb 160 karakteres üzenetek története egyébként 1992-ben kezdődött. Egy brit informatikus, Neil Papworth használta először a technológiát, az első igazi, mobilról mobilra küldött SMS pedig a legendárium szerint 1993-ban kelt útra Riku Pihkonen, a finn Nokia mérnök gyakornokának készülékéről.
Kapcsolódó cikkek
- Napi 80 sms-t küldenek a tini-lányok
- Napi kétmilliárd sms-t küldtek 2009-ben Kínában
- Mobilozz okosan - Hatóság a fogyasztókért
- Emelt díjas SMS: szigorít a hírközlési hatóság
- Két dél-korei tinédzser nyerte az sms-világbajnokságot
- Vodafone: 25 millió ünnepi sms és mms, 33 millió hívás
- T-Mobile: ötször több sms és mms karácsonykor
- Sms-történetek: kiosztották a pályázat díjait
- Napi 500 sms a plafon Dél-Koreában
- Globális távközlési vállalatok összefogása: közös LTE és SMS műszaki profil
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.