Az eladott laptopok ötöde netbook
Milkovits Gábor, 2009. május 13. 20:50
A DisplaySearch piackutató adatai szerint az első negyedévben a világszerte eladott noteszgépek közel 20 százaléka a netbook vagy mini-laptop kategóriába tartozott, aminek egyik fő oka nyilvánvalóan a globális gazdasági válság.
A földrajzi térségek közül Európában a legnépszerűbbek a netbook-ok: itt és a kapcsolódó Afrikában és Közel-Keleten kelt el a gépek 45 százaléka az időszakban, de a régió a teljes noteszgép-forgalomból is 38 százalékot tudhatott magáénak. A piackutató fő okként azt emelte ki, hogy az öreg kontinensen egyre nagyobb mértékben kínálnak kedvezményes készülékeket 3G adatkártya-előfizetéseikhez a mobilszolgáltatók.
A PC-gyártók közül az Acer adta el világszerte a legtöbb mini-laptopot és a teljes piac 30,5 százalékát sikerült megszereznie, míg a második Asus-nak ennek csak a felét tudta értékesíteni. A teljes noteszgépes ágazatot változatlanul a Hewlett-Packard uralta 7,3 millió készülék eladásával, ami 24,1 százalékos részesedést jelent.
Kulcsszavak: notebook
Kapcsolódó cikkek
- Csinálj Notebook-ot az iPad-ből!
- Előretör az AMD a fogyasztói piacon
- Drágulnak a notebook-akkuk
- Már kapható az MSI GE600 játéknoteszgép
- A Samsung megoldja a hordozható számítógépek pixelhibaproblémáját: kicseréli a notebookot
- Útitárs fiataloknak
- HP Mini 210-es netbookok átlag fölötti tudással
- Megújult az Apple MacBook Pro terméksorozata
- Acer Timeline X noteszgépek májusban
- Három új csoki Asus