A Google egyre erősebb riválisa a Facebook
Amikor például valaki egy vendéglőt vagy gyermekfelületet keres, akkor a közösségi internetes hálózatok sokkal hitelesebbnek tűnnek, lévén nem csak egyszerű linkeket adnak, hanem a felhasználók kedvükre mazsolázhatnak ismerősink, barátaik ajánlatai közül. Éppen ezért a Google találati eredményei kedvezőtlenebb helyzetbe kerülhetnek olyan internetes közösségi hálózati rendszerekével szemben, mint például a Facebook - nyilatkozta Ken Tokusei, a Google termékmenedzsere a Yahoo-nak.
"Mi még nem jutottunk el arra a pontra, hogy találataink úgy legyenek felsorolva, mintha egy ismerőstől származnának" - magyarázta Tokusei.
A jelenleg messze legnépszerűbb kereső mostanában kezdte el felkínálni annak lehetőségét a felhasználóknak, hogy saját maguk értékeljék a találatokat, illetve törölhessék a nem a keresett témához kapcsolódókat. Egyelőre azonban még sok a munka rendszer kidolgozásával - tette hozzá Tokusei.
Ahogy az internet felhasználók egyre tapasztaltabbá és hozzáértőbbé válnak, úgy várják el egyre jobban, hogy kereséseikre szakszerűbb találatokat kapjanak. Éppen ezért számíthat nagy népszerűségre a nemrég beindított kereső, a WolframAlpha, amely átfésüli az internetet, elemzi az adatokat, és specifikus válaszokat ad a kérdésekre. A Google is próbálkozik hasonlóval bizonyos keresések kapcsán: például a Sony részvényekre vonatkozó keresésnél a jelenlegi árfolyamokról konkrét, számszerűsített találatokat is felhoz, ugyanakkor a további kutatáshoz megadott link itt is szerepel.
"A találatok terén kiemelkedően fontos számunkra is, milyen típusú információt keres a felhasználó, de azért mi továbbra is változatlanul felkínáljuk annak lehetőségét, hogy tovább olvashasson az adott témában és ez stratégiánk a jövőben sem változik majd" - hangsúlyozta Tokusei a Google tokiói központjában tartott, keresőkkel kapcsolatos sajtótájékoztatóján.
Kapcsolódó cikkek
- Amerikában a kiberkalózok a közösségi oldalakon támadnak
- A Google-titok tudója Budapesten
- Mobilfotóról is fordít a Google
- 24 órán belül már a második támadás a Facebook-felhasználók ellen
- Kijavították a bizalmas adatokat kiszolgáltató hibát a Facebookon
- Jövendőmondó cégbe invesztál a Google
- Nyáron nyitja digitális könyvesboltját a Google
- Virtuális billentyűzet segíti a Google használóit
- Elássa a csatabárdot a Google és a német kormány
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.