Több mint felére esett vissza a mobiltelefonok eladása Ukrajnában
Az Unitrade Group holding által készített felmérés adatai szerint az idei év első három hónapja során Ukrajnában 860 ezer maroktelefont adtak el, ami 58 százalékos csökkenést jelent a tavalyi esztendő azonos időszakához viszonyítva, és 52 százalékkal marad el 2008 negyedik negyedévének értékesítési mutatóitól. Pénzben kifejezve a visszaesés aránya 2009 első negyedében amikor a piac 109,2 millió amerikai dollárt tett ki elérte a 71,6 százalékot 2008 azonos időszakához képest, amelyben 385 millió dollár értékben adtak el mobiltelefonokat közölte kedden a liga.net internetes ukrán üzleti hírportál.
A vizsgálat adatai szerint az ukrán mobiltelefon-piacon az eladási listát a Nokia készülékei vezetik 50 százalékkal, majd 27 százalékkal a Samsung és 14 százalékos értékesítési aránnyal a Sony Ericsson következik. Az évek óta dobogós helyezett három márka az idei év első negyedében összesen a piac 91 százalékát birtokolta, ami két százalékkal kevesebb a megelőző esztendő hasonló időszakához képest. Jelentősen megerősítette piaci pozícióit a Nokia, amelynek piaci részesedése egy évvel korábban 41 százalék volt, miközben a Samsung-készülékek eladási aránya 10 százalékkal, a Sony Ericsson-maroktelefonoké pedig egy százalékkal csökkent.
A piac csökkenése ellenére nőtt az okos telefonok és kommunikátorok eladása, ezek értékesítési aránya 12,2 százalékot tett ki 2009 első három hónapjában, szemben a múlt év hasonló időszakának 8,7 százalékos eladási részesedésével szemben. Ugyancsak nőtt a vizsgált időszakban az érintős képernyővel, GPS-vevővel és Wi-Fi-modullal ellátott maroktelefonok eladása. Az idei év első negyedében értékesített mobiltelefonok 29 százaléka harmadik generációs, 3G készülék volt, míg a tavalyi év azonos időszakában 15 százalékot tett ki az arányuk.
Kapcsolódó cikkek
- 5 milliárd mobil 2010-ben
- A svédországi idősek használják a legtöbb mobiltelefont
- Végre ismét növekedés a mobilpiacon
- A negyedik negyedben visszatér a növekedés a mobilkészülék-piacra
- Ismét zsugorodott a nyugat-európai mobilpiac
- Mobilfüggőség: már nem lehet élni nélküle?
- Az év végére már fellendülhet a mobiltelefonok világpiaci forgalma
- Példátlan mobiltelefon-kereslet csökkenés Ukrajnában
- Ötödével esett vissza a mobilpiac, de nem így az okostelefonoké!
- KSH: 112 ezerrel csökkent a mobiltelefon-előfizetések száma
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az eMAG és a Rejoy elindítja az Easy Buyback programot
Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt is beforgathatják új okostelefonjuk megvásárlásába.
Ünnepeld a futball életérzését csevegés közben és nyerj te is a Viberen
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és a hangalapú kommunikáció globális piacvezetője minden igazi futballrajongót meghív, hogy vegyenek részt interaktív tippjátékában, amely még közelebb hozza a barátokat, családtagokat és kollégákat az eseményekhez.
Stúdió kaliberű portréfotózási képességekkel érkezik a HONOR 200 termékcsalád
A HONOR, Európa leggyorsabban növekvő okostelefon-márkája ma a párizsi Hipódromo de París-Longchamp helyszínén egy látványos rendezvényen mutatta be a HONOR 200 termékcsaládot. Az eseményen – amelyen több mint 800 európai újságíró és partner vett részt – a vállalat megerősítette, hogy a HONOR 200-as széria Magyarországra is érkezik. Ezzel együtt most először lesz kapható a régióban és az országban a HONOR 200 és a HONOR 200 Pro.
Az érettségire való felkészülésben is jól jöhetnek az okostelefonok
Az emelt szintű szobeli érettségik már nagyban zajlanak, alig két hét múlva pedig a középszintűek is elkezdődnek. A diákok számára fontos, hogy koncentráljanak, összeszedjék gondolataikat, és rendezetté tegyék hétköznapjaikat az ideális felkészüléshez. A HONOR által ajánlott alkalmazások pontosan ebben segítenek.
Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést
Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól.