Magyar diákok nyerték a 2009-es ThinkQuest nemzetközi weboldalépítő versenyt
A Bornemissza Péter Gimnázium Alapfokú Művészeti és Általános Iskola helyi diákjai „Csokoládészimfónia” nevű weboldalukkal nyerték meg a 15 éven aluliak kategóriájának versenyét. A honlapon különböző oldalakról mutatták be a csokoládét a kakaófa növekedésétől kezdve a csokoládé történetén és készítésén, valamint élettani hatásain és művészetekben történő megjelenítésén át sok-sok ínycsiklandó receptig.
A győzteseket 83 ország 955 csapata közül választották ki. A legjobbak a következő országokból kerültek ki: Ausztrália, Egyesült Államok, Egyesült Királyság, India, Kína, Magyarország, Olaszország, Pakisztán, Szingapúr és Törökország.
A csapatoknak mintegy nyolc hónap állt rendelkezésükre a kutatómunka elvégzéséhez és a weboldal elkészítéséhez. Önkéntesekből álló nemzetközi zsűri tekintette meg a pályamunkákat, valamint választotta ki a három korcsoport első három helyezettjét és a különdíjasokat. A bírák emellett egy „Általános témaköri díjjal” jutalmazták azt a pályamunkát, amely a legsokoldalúbban mutat be egy globális témakört.
A nyertes weboldalak teljes listája
Kapcsolódó cikkek
- Magyarországi győztes az INFOPROG 2010 versenyen
- X. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny: szlovákoké az előválogató
- 10. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny
- Function 2009 digitális művészeti találkozó és demoscene party
- Újra IBM 48 órás programozó bajnokság
- Svéd siker a 24 órás budapesti programozóversenyen
- 7 milliós összdíjazású Ricoh fejlesztői verseny Magyarországon
- Az Oracle Oktatási Alapítványa versenyt indít
- Google marketingverseny: magyarok a legjobbak közt?
- Tanulj szerepjáték közben vállalatirányítást!
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.