Tizenöt százalékos növekedést tervez SAP
Mintegy 15 százalékos árbevétel növekedést tervez az idén az SAP Magyarország, ami az első negyedéves számok alapján teljesülni is fog - mondta Ablonczy Balázs, a társaság ügyvezető igazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette, tavaly a bevétel 12,5 milliárd forint volt, ami gyakorlatilag megegyezik a 2007. évivel.
Az ügyvezető elmondta: jóllehet a vállalat az utolsó két évben gyengébben teljesített, stabil üzleti modellje hosszú távon is kiegyensúlyozottá teszi bevételét.
Az év elején hivatalába lépett új vezető egyik célja az, hogy az SAP leányvállalata a jelenleginél jobb pozíciókat foglaljon el a piacon, több új projektben vegyen részt, s növelje az új szoftver értékesítést és licenceladást. Ablonczy Balázs kifejtette: a kutatók a magyar vállalatirányítási szoftverlicenc piacot éves szinten 80 millió euróra becsülik, ám ebből az SAP csupán 10 százalék alatt részesül. Az ügyvezető ezt az arányt 13-14 százalékra szeretné növelni az idén.
Egy másik kitörési pontnak az ügyfélkapcsolat menedzsment megoldásokat (crm), harmadikként pedig a vállalati döntéshozást meggyorsító üzleti intelligencia területét, illetve az automatizált kontroll és a jogosultsági megoldásokat nevezte meg.
Az ügyvezető elmondta: míg az SAP korábban egyetlen állami megrendelést sem kapott, most két projektet is megnyert: egy kisebb megrendelést az Állami Autópályakezelőtől, egy nagyobbat, mintegy 2,5 milliárd forint értékűt pedig a Honvédelmi Minisztériumtól, ahol például a pénzügyi és a hr-rendszernek a verzióváltását valósítják meg.
A szoftvercég másik célcsoportja a kis- és közepes vállalatok..Ablonczy Zsolt ezzel kapcsolatban elmondta, a kkv-k ma még kevéssé használják a vállalatirányítási rendszereket, ezért ezen a területen 30 százalékos bevétel növekedést vár az idén. Az SAP Magyarországnak tavaly valamivel több mint 6 millió euró volt a szoftverlicenc bevétele, amelyet 2009-ben 10 millió euró fölé szeretne növelni.
Ablonczy Zsolt kifejtette, hogy a kkv-k éves szinten mintegy 50 millió eurót költenek szoftverlicencre, amiből az SAP csak 3 millió euróval részesül. Úgy vélte: lehet, hogy csökken a piac, de az SAP jó üzletpolitikával így is tudja növelni részesedését.
Kapcsolódó cikkek
- Fenntarthatósági szoftverben éllovas partnerét veszi meg az SAP
- Tovább változik az SAP felsővezetése
- Visszatér az SAP a kettős ügyvezetéshez
- Az SAP 2009-es eredménye csökkent, de az idén javulást vár
- Átszervezéssel kezdi az évet az SAP
- 12 milliárd dollárt ér az SAP márka
- Siemens-SAP együttműködés erőművek IT rendszereiben
- A vártnál kisebb a profitja az SAP-nak
- Termékhamisítás elleni céget alapít a Nokia és az SAP
- Széndioxid-menedzsmenttel foglalkozó szoftvercéget vesz az SAP
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.